اظهارات رئیسی درباره باغات آستان قدس

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه افتتاح خیابان آیت الله واعظ طبسی با بیان اینکه تمام اقدامات آستان قدس رضوی در راستای سیاست زائرمحوری و خدمت به زائران است، اظهار داشت: تشرف به مشهد مقدس و زیارت بارگاه منور رضوی پس از انجام واجبات و ترک محرمات از بهترین عبادت‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: همکاری و انسجامی که در میان مسئولان در مشهد مقدس وجود دارد، می‌تواند راه‌ها را برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران هموار کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سال‌هاست مراحل اجرایی پروژه خیابان دوسطحی مرحوم آیت الله واعظ طبسی درحال انجام است و امروز تلاش‌های دست اندرکاران امر به ثمر نشسته و شاهد آغاز بهره برداری از این خیابان هستیم.

وی با اشاره به چشم انداز بسیار خوبی که این خیابان از حرم مطهر دارد، عنوان کرد: با وجود تلاش‌های انجام گرفته در سال‌های گذشته، اما هنوز برخی از پروژه‌های مهم در اطراف حرم مطهر حضرت رضا(ع) به اتمام نرسیده که مشکلاتی را برای زائران و مجاوران ایجاد کرده است.

وی گفت: امیدواریم با جدیتی که در مسئولان وجود دارد گام‌های بسیار ارزشمندی در مسیر خدمت رسانی شایسته به زائران و تسهیل امر زیارت برداشته شود.

رئیسی بیان کرد: خیابان دوسطحی مرحوم آیت الله واعظ طبسی یکی از هشت خیابان منتهی به حرم مطهر رضوی است و ان شاءالله با افتتاح 7 خیابان باقی مانده، بخشی از مشکلات در دسترسی به ورودی‌های حرم مطهر رفع خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: از ابتدایی که توفیق خدمت گذاری در آستان قدس رضوی را پیدا کرده‌ام، تمام تلاش بنده بر این بوده که باغات مشهد به همین شکل حفظ شود، زیرا معتقدیم باغات شش‌های تنفسی شهر هستند و نباید با مرتفع‌سازی‌ها از بین بروند.

وی با بیان اینکه شاید برخی به دنبال کسب سود اقتصادی باشند، اما آستان قدس رضوی سود اقتصادی را به قیمت ایجاد مشکل برای شهروندان مشهدی نمی‌خواهد، ابراز کرد: با اینکه اعتقاد داریم باغات آستان قدس رضوی باید به همین شکل باقی بماند، اما در این فضاها می‌توان با حفظ شرایط موجود از کاربری‌های آن استفاده کرد. در همین راستا باغ بلیدر، به اردوگاه فرهنگی تربیتی تبدیل شد که تاکنون بیش از 30 هزار جوان و نوجوان از سراسر کشور از این فضا استفاده کرده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در رابطه با دیگر باغات آستان قدس رضوی نیز طرح مطالعاتی انجام خواهد شد، تا از این فضاها به نحو احسن استفاده شود.