لاریجانی: مردم از عملکرد پلیس رضایت دارند

علی لاریجانی با حضور در جلسه قرارگاه نوروزی امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان قم، اظهار داشت: پلیس قم در ایام نوروز در بخش‌های مختلف با دقت نظر برنامه‌ریزی کرده، چون کار این نیرو در این ایام بیشتر از روز‌های دیگر سال است.

وی با بیان این که پلیس در حوادث مختلف مسئولیت‌های سنگین و وظایف متعدد و زیادی بر عهده دارد، گفت: با توجه به این که همزمان با سال تحویل حجم رفت و آمد به استان قم زیاد است و برای اینکه زائران در یک فضای امن و آرام بتوانند زیارت کنند از قبل بایستی آمادگی‌هایی نیز وجود داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به نظارت‌ها و کنترل‌های دقیق پلیس استان، ابراز امیدواری کرد: در ایام نوروز فضای خوبی برای مردم قم و زائران فراهم شود و همیشه مردم نیز از رفتار‌های سنجیده پلیس قم تشکر می‌کنند.

وی با بیان این که پلیس در ایام نوروز با تلاش خود آرامش را برای مردم فراهم می‌کند، افزود: من در کل باید از نیروی انتظامی تشکر کنم، زیرا که در سال ۹۶ مسائل مختلفی در کشور رخ داد، نیروی انتظامی خیلی سنجیده عمل کرد و این نشان می‌دهد کارکنان پلیس در یک فضای حرفه‌ای آموزش می‌بینند و رفتار این سازمان دقیق، توأم با صبر و صلابت بوده که از این جهت از همه فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی و خانواده‌هایشان تشکر می‌کنم.

لاریجانی با اشاره به رضایت مندی مردم از عملکرد نیروی انتظامی، گفت: مردم از این که خدمات پلیس را می‌بینند قدردانی می‌کنند و ان شاءالله خداوند بهترین‌ها را در سال ۹۷ برای شما مقدر کند.

قم جزء ۳ استان برتر در کاهش تصادفات است

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: آغاز طرح نوروزی همزمان با سراسر کشور در قم از ۲۴ اسفند به مدت ۲۱ روز تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه خواهد داشت و پلیس در بخش‌های ترافیکی، انتظامی و عملیاتی به مأموریت می‌پردازد.

سردار کاظم مجتبایی سپس با اشاره به تردد ۱۴۴ میلیون خودرو در محور‌های مواصلاتی طی سال ۹۶، ارتقاء و تکمیل دوربین‌ها را در سطح محور‌های مواصلاتی و همچنین محور‌های درون شهری ضروری دانست.

وی در ادامه با اشاره به کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سال ۹۶، گفت: این مدت ۶ تن مواد مخدر کشف که نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضائی کشف کالای قاچاق ۲۶ درصد و از نظر ارزش ریالی ۲۲ درصد افزایش داشته که ۱۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی با بیان این که استان قم جزء ۳ استان برتر در کاهش تصادفات است؛ افزود: در حوزه ترافیک در مجموع، تصادفات ۳ درصد افزایش و از نظر تعداد جان باختگان با ۵۷ کشته کمتر، ۱۹ درصد کاهش داشته‌ایم.

مجتبایی گفت: یکی از کار‌های بسیار خوب پلیس طی چند سال اخیر در سراسر کشور مشاوره دادن به خانواده‌هاست به همین منظور یک مرکز مشاوره در معاونت اجتماعی تشکیل و در تمامی کلانتری‌ها نیز این مراکز مشاوره فعال هستند به گونه‌ای که در سال جاری ۱۳ هزار مشاوره صورت گرفته یعنی به این تعداد، پرونده‌های قضائی کمتر تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که در حوزه پلیس فتا بیشترین تخلفات مربوط به جرائم اقتصادی مانند هک کردن حساب‌های مردم و کلاهبرداری اینترنتی بوده است، گفت: میزان موفقیت و قدرت کشف پلیس فتا در فضای سایبری ۹۳ درصد بوده در صورتی که میانگین کشوری ۸۴ درصد است.

وی گفت: از تعداد افراد دستگیر شده در سال ۹۶، ۴۶ درصد شاغل، ۵۴ درصد بیکار، ۳۶ درصد سابقه دار و ۶۴ درصد جرم اولی هستند.

مجتبایی در خاتمه، امنیت قم را حاصل تلاش‌ها و انسجام تیم امنیتی استان و رفتار منطقی، اجتماعی و عقلایی پلیس دانست.