برگزاری مذاکرات ایران - روسیه در تهران

در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ (۹ آپریل ۲۰۱۸) مذاکرات ایرانی - روسی باشگاه بین‌المللی مباحثه‌ای والدای با مشارکت انستیتوی مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران (IPIS) و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار خواهد شد که در جریان آن مهمترین موضوعات سیاسی و امنیتی منطقه و فرامنطقه‌ای مورد بحث و گفتگو قرار خواهند گرفت.

در جریان این گفت‌وگوها، کارشناسان باشگاه والدای و IPIS حوادث جهانی را از دیدگاه روسیه و ایران مورد بررسی قرار داده و سیاست ایالات متحده در منطقه خاورمیانه و از جمله آن چشم‌اندازهای توافق هسته‌ای با ایران، شرایط در روسیه و موضوعات روز روابط دو جانبه را به نقد خواهند گذاشت. حاضرین همچنین نقش ایران در ساخت اوراسیای بزرگ به عنوان یکی از بازیگران مهم این منطقه را مورد بحث قرار خواهند داد.

بر اساس اعلام سفارت ایران در مسکو در این همایش بیش از ۵۰ نفر حضور پیدا خواهند کرد که در بین آنها ۱۵ کارشناس ارشد روس در حوزه روابط بین الملل، امنیت و انرژی هسته ای حضور دارند.

در بین این افراد می توان به «آندری بیستریتسکی» رئیس بنیاد توسعه و حمایت از باشگاه والدای، «فئودور لوکیانف» رئیس فعالیت‌های علمی باشگاه والدای، «ویتالی ناومکین» رئیس انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه، «آندری باکلیتسکی»، مشاور مرکز تحقیقات سیاسی روسیه و همکار علمی مرکز روابط جهانی آکادمیک دیپلماتیک وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه، «آنتون خلاپکف» سردبیر مجله «باشگاه هسته ای» و غیره اشاره کرد.

اولین دور مذاکرات ایرانی - روسی سال گذشته در مسکو برگزار شد.