سرمقاله روزنامه های امروز/ از اقتصاد دلاریزه تا توصیه هایی درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

ترامپ در محاصره جنگ طلبان

تجربه سال‌های اخیر به خوبی نشان می‌دهد که استفاده مکرر از سلاح‌های شیمیائی، حربه همیشگی تروریست‌ها پس از محرز شدن شکست آنها در صحنه‌های نبرد بوده و در واقع نوعی انتقام جوئی از ارتش و مردم مظلوم سوریه محسوب می‌شود.

۶ راه برای خروج از اقتصاد دلاریزه

متاسفانه اقتصاد ایران در شرایط فعلی به شدت دلاریزه شده و وابستگی بیش از حدی به معیار واحد پولی آمریکا دارد.

نقد برجامی یک مصوبه دولت

دسترسی به پول نفت ، افزایش صادرات نفت ، وصول و ایصال ارز حاصل از فروش نفت ، در تبلیغات دولت و حامیان آن از دستاوردهای برجام ذکر می شود. تا روی سرانجام بی‌حاصل برجام که از باب اتلاف بیت المال و نابودی بخشی از توان هسته‌ای کشور مانور داده و لاپوشانی گردد.

۴ توصیه درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی

دولت سرانجام شامگاه دوشنبه، پس از گذشت چند روز پر التهاب در بازار ارز، تصمیم به تک نرخی کردن ارز روی دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفت. این تصمیم بلافاصله با بازتاب ها و واکنش های متفاوتی همراه شد.

دولت چرا آدرس غلط می‌دهد؟!

اینکه دولت سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و روند پرشتاب قیمت دلار از بهمن ماه تاکنون، تصمیم گرفت برای کنترل دلار متوسل به همان روشی شود که رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی دوره اول و دوم به عنوان نکته منفی دولت گذشته آن را می‌شناخت.

سرِ برجام سلامت!

امسال روز ملی انرژی هسته‌ای همزمان بود با روز رکورد شکنی قیمت دلار و التهابات شدید ارزی در کشور. شاید تماشای تصویر تابلوی صرافی‌ها، بهترین گزارش باشد از آنچه دادیم و آنچه به دست آوردیم و به قول رئیس‌جمهور محترم، از«هنر دیپلماسی»!.