دیپلمات اروپایی: برای رفع نگرانی‌های برجامی ترامپ، پیشرفت خوبی کردیم

در ادامه رایزنی‌های برجامی آمریکا و اروپا، یک دیپلمات اروپایی از دیدار اخیر نمایندگان اروپایی در واشنگتن و نتایج آن سخن گفته است.

طبق گزارش رویترز، یک دیپلمات اروپایی درباره دیدار اخیر مقام‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی با همتایان آمریکایی خود در واشنگتن گفت که آنها به پیشرفت خوبی برای رفع «نگرانی‌های برجامی» دونالد ترامپ دست یافتند.

این دیپلمات که نام و هویتش فاش نشده، درباره دیدارهای روز چهارشنبه نمایندگان این سه کشور اروپایی با همتایان آمریکایی خود تصریح کرد: «ما از این نشست‌ها با این حس که در حال پیشرفتی خوب برای رفع نگرانی‌های رئیس‌جمهور آمریکا و در حال رسیدن به توافق هستیم، بیرون آمدیم».

اظهارنظر این مقام اروپایی در حالی صورت گرفته که رئیس‌جمهور آمریکا و دولت این کشور در هفته‌های گذشته بارها با اشاره به ضرب الاجل آتی ۲۲ اردیبهشت به منظور تمدید تعلیق تحریم‌های ایران طبق مفاد برجام تهدید به خروج واشنگتن از این توافق کرده‌اند.

در خبرها آمده بود که گفت‌و‌گوهای برجامی آمریکا و اروپا به دنبال تهدیدهای دولت ترامپ، از چندی قبل شروع شده و فرانسه، آلمان و انگلیس به منظور راضی کردن واشنگتن به عدم خروج از برجام، تحرکاتی را آغاز کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که در صورت عدم «رفع نقایص برجام» و «اصلاح» آن، این کشور از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ خارج خواهد شد.

ایران با رد مواضع ضد برجامی دولت آمریکا همواره اعلام کرده در صورت خروج از توافق از سوی واشنگتن، پاسخی پشیمان کننده به این اقدام خواهد داد.