کره شمالی: ایران بدون مشکل به تقویت قابلیت‌های دفاعی خود ادامه می‌دهد

روز دوشنبه، کره شمالی به روابط 45 ساله خود با ایران اشاره و از موضع تهران در قبال توافق هسته‌ای با 6 قدرت جهانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در صدد لغو آن است، حمایت کرد.

روزنامه رسمی رودونگ سینمون کره شمالی اعلام کرد ایران تقویت توانایی موشکی خود را بدون تسلیم شدن به فشارها ادامه می‌دهد، زیرا که در برجام به برنامه موشکی ایران اشاره نشده است.

ایران و 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه آلمان به منظور ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز اتمی ایران و لغو برخی از تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران، توافق هسته‌ای را به امضا رساندند.

این روزنامه در ادامه نوشت: «ایران از حمایت کامل مردم خود بهره‌مند است و قابلیت‌های دفاعی خود را بدون هیچ مشکلی تقویت می‌کند.»

ترامپ مخالفت شدید خود با توافق هسته‌ای ایران را که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، حاصل شد بارها اعلام کرده است.

این در حالی است که مقامات سئول و واشنگتن پیش از این از کره شمالی درخواست کرده بودند مشابه ایران عمل کند. پیونگ یانگ بارها اعلام کرده است به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای به دلیل جنبه دفاعی آن است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، جمعه هفته آینده در نشستی با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، شرکت خواهد کرد. رهبر کره شمالی همچنین قرار است در ماه مِه یا ژوئن در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور آمریکا شرکت کند.