نمایندگان خواستار استعفای سیف هستند

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه تلاطم در بازار ارز و افزایش یک باره قیمت دلار به ضعف مدیریت در بانک مرکزی برمی گردد، گفت: البته نابسامانی بازار ارز به یک مقام مسئول برنمی گردد بلکه عوامل متعدد در این زمینه دخیل هستند و بطور کلی سیستم دولتی در این زمینه اشکال دارد.

وی به اطلاع رسانی نکردن دولت در باره وضعیت بازار ارز اشاره کرد و گفت: همین ضعف اطلاع رسانی در تلاطم بازار نقش داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به دشمنی بیگانگان با نظام اشاره کرد و افزود: فشار سازمان یافته بیگانگان برای تلاطم در بازار اقصاد ایران هم در این زمینه تاثیر مستقیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سالک به نقش دلالان در افزایش قیمت ارز اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته عملکرد دلالان باعث شده تا قیمت ارز افزایش یابد تا آنها به سودهای کلان برسند.

وی با اشاره به نارضایتی نمایندگان از عملکرد سیف در بانک مرکزی، افزود: در همین راستا 63 نماینده روز یکشنبه در تذکر کتبی به رئیس‌جمهور که در صحن مجلس قرائت شد بر ضرورت عزل رئیس بانک مرکزی و عوامل دخیل در گرانی ارز و متوقف کردن چرخه زندگی مردم و ضربه به نظام اقتصادی کشور شدند که امیدواریم رئیس جمهور به تذکر نمایندگان توجه کند.