نمایندگان مجلس به دنبال برکناری سیف از بانک مرکزی

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ  با اشاره به اینکه نامه درخواست جمع زیادی از نمایندگان به رئیس‌جمهور برای برکناری ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی صحت دارد، اظهار کرد: بنده خود از متقاضیان عزل سیف هستم و این نامه را امضا کردم.

وی با بیان اینکه متاسفانه مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی کشور رخ داده است، ادامه داد: نوسانات اخیر بازار ارز و بحران‌های متعددی که پس از آن ایجاد شد، یکی از دلایل تهیه این نامه است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: بانک مرکزی در بخش تورم، مدیریت امور مالی و بانکی و همچنین تسهیلات بانکی بسیار ضعیف بوده و اقدامات درخوری برای ساماندهی این فضا انجام نداده است.

پورمختار گفت: عدم همراهی بانک‌ها با بخش‌‎های مختلف به ویژه بخش تولید یکی دیگر از مشکلات اساسی این حوزه است که تاکنون استراتژی مشخصی برای حل آن از سوی بانک مرکزی اتخاذ نشده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ خاطرنشان کرد: مجموع این عوامل و نابه‌سامانی‌های متعدد اقتصادی منجر شد تا مطالبه عزل سیف از ریاست بانک مرکزی از سوی جمع زیادی از وکلای ملت به رئیس‌جمهور مطرح شود.

گفتنی است پیش‌تر محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر از درخواست ۱۶۳ نماینده طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور برای برکناری رئیس بانک مرکزی خبر داده بود.