پیام سرلشکر باقری به مناسبت روز جانباز

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی جانبازان را شهدای زنده و سند افتخار انقلاب اسلامی و ملت ایران دانست و تاکید کرد: رسالت جانبازان عزیز در جبهه‌های مقاومت اسلامی بر دوش مدافعان حرم تبلور یافته است.

متن پیام سرلشکر باقری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن چهارم شعبان المعظم، سالروز ولادت پرچم‌دار غیرت و ادب، علمدار سپاه حسینی در کربلای معلی حضرت ابوالفضل العباس (ع) و "روز جانباز" را به محضر شریف رهبر حکیم و جانباز انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، جانبازان حماسه ساز و افتخار آفرین هشت سال دفاع مقدس و آحاد ملت قدرشناس و مجاهد پرور ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

بی شک اگر حماسه سترگ و عاشورایی ملت ایران و رزمندگان تربیت یافته در مکتب ولایت فقیه و انقلاب اسلامی به ویژه جانبازان عزیزو با کرامت در هشت سال دفاع مقدس نبود، چه بسا سرنوشت جنگ تحمیلی و تجاوز همه جانبه نظام سلطه و استکبار جهانی و ارتجاع منفور منطقه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و تاریخ معاصر از درخشش ایران و ایرانی و دستیابی به الگوی راستین حیات طیبه و فرهنگ مقاومت، سلطه گریزی و سلطه ستیزی و چشیدن طعم گوارای امید و آزادی محروم می‌ماند.

این یک حقیقت ناب و درس آموز است که جانبازان عزیز در زمره شهدای زنده سخت‌ترین آزمون تاریخی دوره اخیر ملت ایران، در هر میدانی که ظهور وبروز یافته اند، نشان داده‌اند دارای ابتکار، قدرت، اراده و توان بیش از معمول تاثیرگذاری، سازندگی و برازندگی هستند که دفاع مقدس و عرصه‌های پس از آن از جمله حوزه‌های مدیریتی و صحنه‌های علمی کشور یادآور آن است.

امروز جانبازان عزیز ذخیره‌های ارزشمند دانشگاه دفاع مقدس و تاریخ جهاد، مقاومت و شهادت طلبی نسل انقلاب هستند که وجود پر افتخار خود در جامعه برای علاقمندان عزت و عظمت آینده میهن اسلامی را عبرت‌آموز و هدایت گر قرار داده‌اند.

اینک رسالت خطیر و سنگین جانبازان گرانقدر، بر دوش جوانان غیرتمند این سرزمین در نقاط دوردست و جبهه‌های مقاومت اسلامی تداوم و تبلوری پرفروغ یافته است و مدافعان حرم زینبی را آیه‌های امنیت آفرین و آرامش بخش برای ملت ایران و بلکه ملت‌های منطقه، قرار داده است.

سیمای جانبازان عزیز، تصویر دوران ابتلاء بزرگ ملت ایران، یادآور جنایت‌های تلخ قدرت‌های استکباری و متجاوزین به کشور و مظهر عظمت ملت و امامی است که پرورش دهنده انسان‌های تحول‌آفرین و تمدن ساز هستند.

در کمال تواضع، حضور با صلابت و قدرت ساز جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در صحنه را همچنان اقتضای سربلندی و پیش روندگی ایران عزیز و پژواک حقایق تاریخی، معرفتی، سیاسی و بین المللی کشور می‌دانیم و از خدای سبحان طلب می‌کنیم ما را قدرشناس حماسه صبر و شکیبایی شکوهمند همسران و فرزندان عزیزشان قرار دهد و آنان را نیز در زمره مجاهدان فی سبیل الله یاری و نصرت فرماید.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح

سرلشکر پاسدار محمد باقری