لیبرمن: اجازه نمی‌دهیم سوریه به پایگاه نظامی ایرانیان تبدیل شود

«آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در گفتگو با رادیو عمومی این رژیم ضمن هشدار به ایران مدعی شد آنهایی که اسرائیل را تهدید می کنند باید بهای آن را هم بپردازند.

وی در ادامه ادعا کرد: ایران در حال ساخت سلاح هایی در سوریه است که از آنها علیه ما استفاده کند. ما اجازه نمی دهیم سوریه به یک پایگاه نظامی برای ایرانیان تبدیل شود. ما در اینجا نیروهایی داریم که با اینگونه تهدیدها مقابله می کنند و آنهایی که ما را تهدید می کنند باید بدانند که باید بهای آن را هم بپردازند و بهای آن هم بسیار سنگین است.

وی در ادامه با وجود اظهارات جنگ طلبانه‌اش گفت: امیدوارم که جنگ هرگز آغاز نشود. مأموریت نخست ما این است که از وقوع جنگ جلوگیری کنیم.

لیبرمن همچنین با اشاره به اینکه «حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران اعلام کرده است که در صورت خروج آمریکا از برجام، فعالیت های هسته ای‌اش را از سر خواهد گرفت، گفت: در حال حاضر اسرائیل هیچ انتخاب دیگری ندارد و ما هم انتخاب دیگری نداریم.

حسن روحانی روز گذشته در واکنش به تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج این کشور از توافق هسته ای ایران اعلام کرد: سازمان انرژی اتمی ایران کاملا آماده است که در صورت این اقدام آمریکا، واکنش های پیش بینی شده و پیش بینی نشده ای را نشان دهد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران هم اعلام کرد: ایران گزینه های زیادی را پیش رو دارد. واکنش تهران به خروج احتمالی آمریکا از برجام، ناخوشایند خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه ادعا کرد نیروهای این رژیم از مقابله با آنهایی که امنیت را تهدید می کنند، هیچ ابایی ندارند.