موافقت دوحه با پیشنهاد فرانسه در خصوص برجام

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در مصاحبه با «فرانس ۲۴» گفت که کشورش از پیشنهاد «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره توافق تکمیلی برجام حمایت می‌کند.

آل ثانی در ادامه تصریح کرد: «مسلما (پیشنهاد ماکرون) را تایید می‌کنیم زیرا منطقه شاهد بحران‌های زیادی است و خود بازیگران آن نیز با بحران‌های متعدد مواجه هستند و نیاز مبرم به توافق روشن وجود دارد و قطر بارها این را درخواست کرده است.»

وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه ممکن است در این توافقنامه به همه جوانب و نگرانی‌های کشورها پرداخته نشده باشد، تاکید کرد که صرف وجود یک توافقنامه امر واقعا مهمی است.

وی افزود که در صورت خروج یکجانبه آمریکا از برجام ما امیدوار هستیم که این توافقنامه همچنان پابرجا بماند و به نگرانی‌های آمریکا و یا برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که ملاحظاتی در این باره دارند، پاسخ داده شود که این امر نیز تنها از طریق مذاکرات میسر است.

ماکرون که به آمریکا سفر کرده بود در پایان سفر خود در سخنانی در کنگره آمریکا گفت که توافق هسته‌ای با ایران چه بسا همه نگرانی‌ها را برطرف نکرده است اما نباید بدون وجود جایگزین مناسب، از آن دست کشید.

وی همچنین در صفحه توییتر خود نوشت «هرگز برجام را کنار نخواهیم گذاشت زیرا ما این توافقنامه را امضا کرده‌ایم و ما با ترامپ تصمیم گرفتیم که درباره توافقنامه فراگیر جدید اقدامی انجام دهیم.»