سازنده فیلم انتخاباتی روحانی: بوئینگ، مصرف انتخاباتی داشت

حسین دهباشی پیش از این در حالی که «برجام را خریت» خوانده بود، مدیر مسئول روزنامه شرق را مورد نکوهش قرار داد که چرا به «بزک برجام» پرداخته و رحمانیان در پاسخ گفت؛ «مجبور شدیم، چون در غیر این صورت، توافق جا نمی‌افتاد.»(!)
اکنون حسین دهباشی با اشاره به تیتر اول روزنامه شرق (بوئینگ پرید؟) که اشاره به بدعهدی برجامی آمریکا و کارشکنی درباره فروش هواپیمای مسافربری دارد و می‌نویسد: «یک‌سال قبل در همین ایام و همین روزنامه را به یاد بیاوریم. از همان موقع روشن بود که به جز هواپیماهای مرجوعی و ملخی، هیچ بوئینگ یا ایرباسی به ایران تحویل نمی‌شود. اما توپخانه سنگین دولت مستقر و رسانه‌های وابسته هرگونه نقدی را با تهمت سیاه‌نمایی و سهم‌خواهی تخریب می‌کردند. و کاش ایام انتخابات کمی بیشتر طول می‌کشید و دست‌کم از همین مرجوعی‌ها و ملخی‌ها که به هر حال از ده‌ها فروند فرسوده سالم‌ترند، چندتای بیشتر نصیب‌مان می‌شد. به جهت ضرورت جوسازی و حمایت کشورهای سازنده از رأی‌آوری کاندیدایی خاص! راستی، هیچ موقع از خود پرسیده‌اید که چرا مقدم یا همزمان با نمایش توخالی خرید هواپیماهای جدید، هیچ تلاشی برای خرید قطعات یدکی برای بیش از 117 فروند پرنده ناوگان هوایی ایران عزیزمان انجام نشد؟»
دهباشی اتفاقات اخیر در نقض برجام را «انقضای یک رویای انتخاباتی» توصیف کرد.
یادآور می‌شود دهباشی بنابر اذعان خود، برخی عبارت‌های انتخاباتی پوپولیستی نظیر «من حقوقدانم سرهنگ نیستم» و «هم چرخ سانتریفیوژ باید بچرخد و هم چرخ اقتصاد» را به روحانی منتقل کرده‌ و از او خواسته بود در فیلم انتخاباتی از این جملات استفاده کند.