به گزارش مهر: رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) در سخنانی نسبت به ادامه فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران هشدار داده و کشورهای جهان را به اتحاد علیه جمهوری اسلامی فراخواند.

ژنرال هایدن در ادامه افزود: ایران در یک مسیر سخت برای توسعه توان هسته ای خود است و زمان آن فرا رسیده تا جامعه بین الملل در برابر این کشور متحد شوند.

رئیس اسبق سازما سیا با اشاره به تحولات موجود در خلیج فارس گفت: از خود سوال می کنم چه چیزی این قابلیت را دارد که به بزرگترین درهم گسیختی در سال ۲۰۱۲ منجر شود و ذهن من به سرعت متوجه خلیج فارس و ایران می شود. و همچنین از خود می پرسم چه کسی در این وضعیت موجود در خلیج فارس می تواند دست به اقدامات خطرناک بزند؟ پاسخ آمریکا و یا اسرائیل نیست بلکه ایران است.

این سخنان ژنرال هایدن در ادامه اظهارات روزهای اخیر مقامات آمریکایی در واکنش به نمایش اقتدار ایران در آبهای خلیج فارس و تهدید فرماندهان ارتش ایران مبنی بر خودداری ناوهای آمریکایی از بازگشت به خلیج فارس ایراد می شود.

امیر " عطاالله صالحی " فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه سیزدهم دی ماه درباره بازگشت ناو هواپیمابر آمریکایی " جان سی استنیس " به خلیج فارس هشدار داد و جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، روز سه شنبه مدعی شد: هشدار ایران نشانه ضعف است.

در همین زمینه، ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه ادعا کرد: عصبانیت ایران و تهدیدهایی که نسبت به اقدام احتمالی برای بستن تنگه هرمز مطرح می‌کند، نشان می دهد فشارهای بین ‌المللی و جهانی نتیجه داده و گزندگی تحریم ها علیه ایران آغاز شده است.

جرج لیتل، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم روز سه شنبه در خصوص بازگشت ناو هواپیما بر آمریکا به خلیج فارس گفته بود، حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس به روال گذشته ادامه خواهد داشت.