حمایت پزشکیان از ائتلاف کاندیداهای مستقل

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس طی گفتوگویی با اشاره به ضرورت تحقق جایگاه صحیح و قانونی مجلس شورای اسلامی دردهه چهارم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه اخیرا شاهد اظهارات و رفتارهای از سوی برخی نمایندگان هستیم که اساسا ماهیت مسوولانه و مستقل این نهاد عظیم سیاسی را زیر سوال میبرد.

وی افزود: وابستگی به جریانات سیاسی و گروهی، مانع از استقلال فردی نماینده در طرح آزاد دیدگاه‌هایش درباره مسایل مختلف در مجلس می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: برخی نمایندگان فارغ از استقلال و تنها در چارچوب سیاست‌های گروهی و جناحی خود، آرا و نظارات خود را چنان متصل به احکام حکومتی نظام می‌دانند که هرنظر متفاوت دیگری را از نمایندگان دیگر سلب می‌کنند.

پزشکیان با استقبال از حضور کاندیداهای مستقل در انتخابات دوره نهم مجلس، گفت: ورود این دسته از نامزدها به رقابت‌های انتخاباتی را باید به فال نیک گرفت، چرا که فضای با نشاط و آزاد اندیشانه مجلس را از هر گونه مطلق‌گرایی و تک قطبی بودن خارج می‌سازد.

نماینده مردم تبریز افزود: شان و اعتبار مجلس در هر کشور در گرو آزادی بیان و طرح صریح نظرات و دیدگاه های متفاوت نمایندگان است. لذا اگر شاخص‌های حق و عدالت مشخص گردد، براحتی می‌توان دیدگاه‌های مختلف را بر مبنای آن شاخص ها مورد ارزیابی قرار داد.

وی افزود: برداشت‌های سلیقه‌ای و بدون مطالعه کارشناسی و حتی بی‌پشتوانه تجربی، منجر به تعدد نظرات و از بین رفتن حقیقت خواهد شد که در حوزه سیاست، به نظر می‌رسد حضور نمایندگان مستقل که با تکیه بر شاخص های صحیح و غیر حزبی موفق به جلب آرای مردم شده‌اند می‌تواند مجلس را در احقاق حق مردم به درستی یاری بخشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تشکلهای سیاسی همچون ائتلاف کاندیداهای مستقل قادر خواهند بود با دسته بندی و تشریح شاخصها، مردم را در انتخابات نامزدهای که غیر از صلاح دین و ملت و کشور به چیز دیگری فکر نمیکنند، یاری کنند.