در دیدار بشار اسد با بروجردی چه گذشت؟

رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای ایران در دمشق اعلام کرد که تشدید حملات و فشار‌ها به سوریه، باعث خواهد شد که تصمیم مردم بر نابودی تروریسم افزایش یابد.

«علاء الدین بروجردى» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای ایران امروز دوشنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری سانا، دو طرف سوری و ایرانی در این دیدار درباره تحولات سوریه و پیروزی‌های مهم ارتش این کشور در جنگ با تروریسم و تمایل سوریه و ایران به تقویت روابط استراتژی بین دو کشور رایزنی کردند.

رئیس جمهور سوریه گفت: منطقه به طور کلی در مرحله ترسیم مجدد نقشه بین المللی به سر می‌برد.

اسد اظهار داشت: افزایش تجاوزات به سوریه و انتقال کشور‌های متخاصم به مرحله تجاوز مستقیم پس از شکست مفتضحانه مزدوران و ابزار‌های آنان، مردم سوریه را برای نابودی انواع مختلف تروریسم و پایبندی به حاکمیت و حق خود در ترسیم آینده‌شان مصمم‌تر می‌کند.

علاء الدین بروجردی نیز اعلام کرد که دولت و ملت کشورش، مانند گذشته از سوریه حمایت می‌کنند و به تلاش خود برای رسیدن به یک راهکار سیاسی که ملت سوریه آن را رقم بزنند و وحدت و حاکمیت ملی سوریه حفظ کند، ادامه خواهد دادند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای ایران خاطر نشان کرد: طرح آمریکا و هم پیمانان و ابزار‌های منطقه اش در سوریه شکست خورده است.