داستان‌سرایی رژیم صهیونیستی درباره عملیات مخفیانه موساد در تهران

یک مقام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در یک داستان‌سرایی جدید با هدف فضاسازی علیه ایران در آستانه تصمیم آمریکا درباره سرنوشت برجام مدعی انجام یک عملیات مخفیانه در ایران و سرقت اسناد مربوط به برنامه هسته‌ای و موشکی ایران شد.

این مقام اطلاعاتی صهیونیست که نامی از او برده نشده، در گفتگو با روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز مدعی شد سازمان جاسوسی موساد در سال ۲۰۱۶ محل فوق سری نگهداری آنچه او "اسناد محرمانه برنامه هسته‌ای ایران" خوانده را کشف کرده و آنجا را تحت نظر قرار داده‌اند.

وی در ادامه داستان‌سرایی خود که شباهت زیادی به "داستان‌های جیمز باند" دارد، مدعی شد ماموران موساد مدتی بعد (که زمان آن مشخص نشده) یک شب وارد ساختمان موردنظر شده و حدود ۵۰۰ کیلوگرم (نیم تُن) سند را به سرقت برده و همان شب به اسرائیل باز می‌گردند!

این مقام اطلاعاتی مدعی شد اسنادی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، شب گذشته در یک سخنرانی زنده تلویزیونی نشان داد بخشی از همین اسناد بود.

وی همچنین مدعی شد سفر «یوسی کوهن» رئیس موساد به آمریکا در ماه ژانویه نیز با این هدف صورت گرفت که ترامپ را در جریان انجام این ماموریت اطلاعاتی قرار دهد.

این مقام اطلاعاتی ادعا کرد دلیل فاصله زمانی زیاد بین سرقت این اسناد تا رونمایی از آنها توسط نتانیاهو هم نیاز به تحلیل و بررسی آنها بود زیرا بخش اعظمی از این اسناد به زبان فارسی بودند.

جالب آنکه این مقام اطلاعاتی ناشناس در مصاحبه با نیویورک‌تایمز مدعی شده است که موساد مکان نگهداری به اصطلاح اسناد مخفی برنامه هسته‌ای ایران را در سال ۲۰۱۶ کشف کرد در حالیکه نتانیاهو شب گذشته در اظهاراتی متناقض ادعا کرد این مکان در سال ۲۰۱۷ شناسایی شده است!

گفتنی است نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته (دوشنبه) در تازه‌ترین معرکه‌گیری خود با نشان دادن تصاویری غیرمستند مدعی شد سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل توانسته‌اند ۵۵ هزار پرونده را درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به دست آورند!

وی مدعی شد این پرونده‌ها به صراحت نشان می‌دهند که ایران پس از برجام نیز برخلاف آنچه می‌گوید به دنبال ساخت تسلیحات هسته‌ای بوده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در این شوی تبلیغاتی تصاویر اسناد و نامه‌هایی را نشان داد و با انتساب آنها به مقامات ایرانی، مدعی شد این نامه‌ها تلاش ایران برای توسعه قابلیت‌های موشکی و هسته‌ای خود را نشان می‌دهد.

نتانیاهو در ادامه در اظهاراتی مضحک مدعی شد ایران در سال ۲۰۱۷ فایل‌های مربوط به برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را به مکانی فوق سری در منطقه شورآباد در جنوب تهران منتقل کرده است!

وی سپس گفت مطمئن است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به زودی آنچه که برای اسرائیل و همه جهان خوب است را درمورد برجام انجام خواهد داد.

این اظهارات نتانیاهو یک روز پس از ملاقات او با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا، در تل‌آویو و در آستانه تصمیم ترامپ درباره ماندن یا نماندن آمریکا در برجام صورت گرفت.