شادی مجری سعودی از قطع روابط مغرب با ایران

مجری شبکه "السعودیه ۲۴" برخلاف معمول که برنامه "گفت وگوی عصرگاهی" را اجرا می‌کرد، با حضور در یک برنامه صبحگاهی به تفسیر و توضیح خبری پرداخت که کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس و پیش از همه عربستان را خوشحال کرده است.

وی در این برنامه مراتب رضایت و شادی خود از اقدام کشور "برادر" مغرب در قطع روابط با ایران ابراز داشته و حتی آن را دیرهنگام توصیف کرد. 

نکته قابل توجه در تفسیر این مجری سعودی نه خوشحالی از اقدام مغرب در قطع روابط با ایران با بهانه کردن آنچه رابطه حزب الله با جبهه پولیساریو ادعا شده، بلکه چیزی دیگری است، زیرا این اقدام او در واقع وظیفه‌ای است که بر اساس شغلی که دارد به او واگذار شده است.

آنچه جلب توجه می‌کند، درخواست این مجری سعودی از تمام کشور‌های عربی برای اتخاذ گام مشابه مغرب است که آن را شجاعانه توصیف کرد، اما شاید وی فراموش کرده باشد که سایر کشور‌های عربی از جمله الجزایر، سوریه و تونس "جنون خطر ایران" را در سر ندارند که گام مشابه مغرب اتخاذ کنند و یا کشور‌هایی مانند مصر و اردن مردمی صحرا نشین ندارند که بتوانند حزب الله را به حمایت و تامین مالی آن متهم کنند، علاوه بر این ایران در کشور‌های متعدد خلیج فارس دارای سفارت است.

به هر حال بی صبرانه منتظر شنیدن دلایل و اسناد این تصمیم مغرب هستیم همانطور که بنیامین نتانیاهو دلیل و مدرک می‌آورد.