به گزارش فارس،علیرضا محجوب نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) طی تذکری آئیننامهای، خواستار عدم برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی نوسانات بازار ارز و طلا شد.

وی گفت: جلسه غیرعلنی قبلی که با حضور وزرای اقتصاد و صنعت برگزار شد، نه مفید بود و نه جهت‌گیری دولت را نشان می‌داد که عزم جدی برای کنترل بازار ارز دارد.

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اگر بناست این مذاکرات تکراری مطرح شود، استراحت نمایندگان در خارج از صحن مجلس، بهتر از گوش دادن به موضوعات تکراری مسئولان دولتی است.

محجوب با ذکر این نکته که توضیحات مسئولان دولتی در خصوص مسائل اقتصادی اخیر حتی بقال سرمحله ما را هم قانع نمی‌کند، چه رسد به نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی تصریح کرد: باید مسئولان دولتی درخواست تشکیل جلسه غیرعلنی را به مجلس ارائه دهند و آنها باید نمایندگان مجلس را توجیه و قانع کنند اما این اتفاق نمی‌افتد.

وی یادآور شد: در حال حاضر کارخانه‌های ما به دلیل نوسانات بازار ارز در حال تعطیل شدن است، افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت ارز، تاب مقاومت کارخانه‌ها را می‌گیرد و آنان جزء تعطیلی، چاره‌ دیگری ندارند.

محجوب در ادامه تصریح کرد: مطابق ماده ۱۰۳ آیین‌نامه داخلی مجلس آنچه که در جلسه تصمیم‌گیری می‌شود، با توجه به شرایط اضطرار نیست.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با تأکید بر اینکه جنگ ارز به راه افتاده است، گفت: چه موضوعی اضطراری‌تر از بررسی مسئله نوسانات بازار ارز و طلاست و بهتر است هیئت رئیسه دستور عملیاتی شدن ماده ۱۰۳ آئین‌نامه داخلی مجلس را بدهد.

در ادامه این جلسه بهروز جعفری نماینده مردم سمیرم در خانه ملت نیز به بیان تذکری آئین‌نامه‌ای پرداخت و اظهار داشت: این جلسه چه علنی برگزار شود و چه غیرعلنی، فرقی ندارد.

وی افزود: مسئولان دولتی مطالب و موضوعات مورد نظرشان را در روزنامه‌ها گفته‌اند و نوشته‌اند در حالیکه جلسه غیرعلنی باید برای بررسی مطالبی برگزار شود که در جامعه بیان نشده و مجلس و دولت بخواهد با یکدیگر درد و دل کنند.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه موضوع نوسانات بازار ارز و طلا و بخش عمدهای از آن، ریشه در تحریمها دارد، تصریح کرد: بسیار ضروری است که جلسه غیرعلنی با حضور وزیر نفت با توجه به اینکه در آستانه تحریم نفتی قرار داریم، برگزار شود.