ایران ان پی تی را متوقف و غنی سازی 20 درصد را شروع کند

گروه سیاسی- محمد جواد جمالی نوبندگانی نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به خروج آمریکا از برجام با اعلام ترامپ رئیس جمهور این کشور گفت: برجام دیگر وجود خارجی ندارد و اروپائیها هم فکر نمی کنم در شرایطی باشند که غیر از حرف زدن کاری بکنند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت اروپائیها از ایران و برجام باید عملی باشد، افزود: اروپائیها در گذشته هم خودشان اعلام می کردند که ما بدون آمریکا نمی توانیم به توافقی برسیم.

 عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به دولت توصیه کرد تا هر چه سریعتر معاهده ان پی تی یا همان پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را که داوطلبانه انجام می دهد، متوقف کند و به توانائی صلح آمیز هسته ای، غنی سازی 20 درصد و تکمیل چرخه های سوخت برگردد.

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: ما در این مسیر نباید هیچ عقب نشینی داشته باشیم و دیگر معطل اروپا نمانیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه اروپائیها در این مدت کاری برای پیشبرد برجام انجام ندادند، افزود: بهانه آنها این بود تحت تاثیر آمریکا هستند و شرکت ها و بانک های آنها خوف این دارند که مورد تحریم قرار گیرند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به آمریکا و گفتگو درباره برجام گفت: بی نتیجه بودن این سفرها نشان داد که آمریکا برای هیچ کدام از هم پیمانان خود ارزشی قائل نیست.

جمالی نوبندگانی با اشاره به اتهامات بی پایه و بی اساس و اهانت به ملت و دولت ایران از سوی ترامپ در سخنرانی دیشب خود گفت: رئیس جمهور آمریکا مرتب به دنبال اختلاف افکنی بین ملت و حاکمیت ایران است در حالی که ملت ایران بسیاری از مشکلات داخلی را ناشی از فشارهای آمریکا می داند.

وی با تاکید بر اینکه ما ملتی هستیم که با کره شمالی فرق می کنیم، افزود: با اقداماتی که ترامپ انجام داد ما آمادگی خوبی داریم تا پاسخ مناسب به رفتار فرا قانونی و هنجار شکنانه ترامپ بدهیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: ما این توانائی و آمادگی را داریم تا به همان شرایط برگردیم که 5+1 را به مذاکره مجبور کرد و نتیجه آن برجام شد.

جمالی نوبندگانی گفت: ما ملتی هستیم با توانایی متنوع و زیاد. دست ما بسته نیست و ملتی داریم که در شرایط سخت وحدت ملی خود را حفظ می کند.

وی با بیان اینکه امروز بر دنیا ثابت شده که ایران اهل تعامل و گفتگو است، گفت: ما در شرایط مختلف تصمیم مناسب را خواهیم گرفت.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تصمیم ترامپ، در واقع خروج عملی آمریکا از برجام که از چند ماه پیش شروع شده بود را تکمیل کرد.در واقع رئیس جمهور آمریکا این موضوع را از نظر شکلی کامل کرد.