به نوشته روزنامه رسالت،دشمن تلاش کرد تا فضا را به سمتي سوق دهد که برخي شرايط را با سالهاي پاياني جنگ مقايسه کنند که البته نتيجه عکس داد. امروز تمام ظرفيت هاي کشور براي توليد نفت به ميزان سابق به کار گرفته شده است و علي رغم فضاسازي دشمن کمترين اخلالي در اين زمينه وجود ندارد. از طرفي غربي ها در تحليل هاي دروني خود به اين نتيجه رسيده اند که با وجود اين همه کشور در اطراف مرزهاي ايران و همچنين نقطه نظرات مخالفي که در خصوص تحريم ها از جانب کشورهاي قدرتمندي مثل چين و روسيه مطرح مي شود اساسا فشار آوردن به جمهوري اسلامي از طريق فشارها و تحريم ها کاملا بي اساس و بي نتيجه است. امروزه ايران داراي ظرفيت هاي گسترده و دست نخورده و بازارهاي بزرگي در آمريکاي لاتين، چين، هند، عراق، افغانستان و ...است. شرايط کنوني ايران به مراتب از دوران دفاع مقدس بهتر است و امروز ايران در موضع تهاجمي قرار دارد.

دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در تشریح وضعیت کنونی و تطبیق آن با شرایط جنگ معتقد است: در یک و نیم سال آخر دفاع مقدس، ما مستقیماً با آمریکایی‌ها در خلیج فارس می جنگیدیم… اقتصاد سال ۶۶(پس از بحران جنگ نفتکش ها در خلیج فارس) دنیا با اقتصاد فعلی قابل مقایسه نیست.(الان) پنج شش سال است که دنیا با وضعیت بسیار بد اقتصادی روبه رو است که این اقتصاد نامناسب،
وابستگی اش به نفت و انرژی خلیج فارس نسبت به
سال ۶۶ بسیار بیشتر هم شده است. بیش از ۴۰ درصد صادرات نفت دنیا از تنگه هرمز رد می شود.

این به این معنی است که ما در وضعیت بسیار اقتدارمند و تهاجمی قرار داریم و این را فهمیده ایم و تجربه کرده ایم و این امکان و فرصت در اختیار ماست.

ما متأسفانه در برخی از موارد، انفعالی عمل می کنیم، مثلاً در مسائل اقتصادی اگر همه نیروها و مردم پای کار باشند، شاید بتوانیم به خوبی فقط دفاع کنیم. در موضوع رسانه‌ای هم که اصلاً قابل مقایسه نیست، فقط دفاع می کنیم، تهاجم نداریم.

امروز ایران در حال افزایش نفوذ خود در آمریکای لاتین است و این موضوعی است که کارشناسان آمریکایی معتقدند با هدف
دور زدن تحریم‌های جهانی و دسترسی به بازارهای جدید و مواد خام صورت می‌گیرد. امروز ایران " تهدید را با تهدید پاسخ
مي دهد"اين هشداري است که اميران، سرداران و فرماندهان ارشد نظامي کشور در پاسخ به جنگ رواني اخير آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح مي کنند. دشمن نبايد شک کند در صورت کوچکترين اخلال در خريد نفت جمهوري اسلامي با بسته شدن تنگه هرمز هر بشکه نفت را بايد حداقل ۳۰۰ دلار بخرد! آمريکا و متحدانش در خصوص تحريم هاي اخير تاوان سختي بايد پرداخت کنند.‏