بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی خروج آمریکا از برجام

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی بد عهدی آمریکا و خروج از برجام، بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام خصمانه اخیر رژیم مستکبر آمریکا در خروج از تعهد بین‌المللی برجام و ادبیات اهانت‌آمیز رئیس جمهورهتاک آمریکا در مقابل ملت غیور و بزرگ ایران نمونه‌ی بارز دیگری از خباثت‌ها و دشمنی‌های دولت بد عهد آمریکا را آشکار نمود.

امروز ملت‌های جهان می‌دانند؛ ایران و ایرانی مفتخر است که انقلاب اسلامی ایران، شکل گرفته بر پایه‌ی یک نهضت دینی و الهی با پیامی جهانی است. پیامی سرشار از عدالتخواهی و ظلم ستیزی که با رسیدن به گوش تمام آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان، نور امید و حیات را در دلهایشان روشن کرده است.

تاریخ گواهی می‌دهد، چهل سال است که دشمنی و توطئه‌های استکبار علیه نظام اسلامی ایران ادامه دارد و اقدام اخیر دولتمردان آمریکا و استکبار جهانی همان خشم و کینه‌ی آنها در مبارزه با نظام جمهوری اسلامی است.

برجام گرچه یک توافق کامل و پر منفعت برای ایران نبود، لیکن تکرار بد عهدی آمریکا تجربه‌ی تاریخی ما را مستحکم‌تر نمود، تجربه‌ای که مؤید این واقعیت است که نباید با دشمنان و بد عهدان پشت میز مذاکره نشست و دست دوستی داد.

امروز ملت و دولت ما به خوبی می‌داند، آنچه که در سیاست خارجی از همه مهمتر و حیاتی‌تر است، پاسداری از عزت و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است. و ما صریحاً اعلام می‌کنیم، با افتخار مقابل استکبار ایستاده‌ایم و با وحدت و یکپارچگی، به مخالفت با نظام سلطه و ظلم جهانی ادامه می‌دهیم.

موضع‌گیری‌های دشمنان در مورد توان دفاعی و موشکی ایران و تلاش‌های پنهان و آشکار آنها در اعمال فشار‌های سیاسی در مجامع بین‌المللی بر علیه ایران، ما را در مسیر تصمیم‌گیری و مدیریت جهانی هوشیارتر کرده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صراحت اعلام می‌کند مسائل دفاعی، توان موشکی و صنعت هسته‌ای کشور ما هیچ ارتباطی به جنگ طلبان و جنایتکاران مدعی صلح و دوستی ندارد و مسئولین با اقتدار و تکیه بر تخصص نیروی‌های جوان، راه پیشرفت و توانمندی را ادامه خواهند داد.

مسئولان اجرائی کشور نیز باید تلاش کنند، از فشارهای اقتصادی که قشر مستضعف را در تنگنا قرارداده بکاهند و به این نکته ایمان داشته باشند که توجه به ملزومات اقتصاد مقاومتی و تلاش برای ایجاد اقتدار درون زا به منظور تقویت کشور راه علاج مشکلات است، و باید این باور و ایمان را تقویت کنیم که عزت ما در گرو انقلابی بودن و استقامت بر این راه است، که به حول و قوه الهی و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، آینده روشن و پر امید کشور زودتر محقق گردد. ان شاء الله

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم