به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، مردم همیشه درصحنه استان قم، با شور و اشتیاق وصف ناپذیری برای دیدار با مولا و مقتدای خویش از ساعات اولیه صبح امروز پس از اقامه نماز صبح درمسجد اهل بیت (ع) واقع درعوارضی بزرگراه قم-تهران مشتاقانه اجتماع كرده بودند تا همراه با خیل كاروانیان به دیدار رهبر معظم انقلاب نایل شوند .

*** فاصله بین قم تا تهران در فضایی از انتظار سپری شد و کاروانیان با دنیایی از شور واشتیاق وآرزوی دیدار ولی امر مسلمین جهان وارد حسینیه امام خمینی(ره) شدند.

*** - حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی راس ساعت ۳۰/۱۰ وارد حسینیه امام خمینی شدند.

*** - قبل از آغاز سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی و ذکر مصیبت قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و سرودی در وصف حماسه سرنوشت ساز مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۵۶ سرداد و مردم قم همصدا با این مداح این سرود را اجرا کردند.

در این دیدار که همزمان با سالروز قیام مردم قم در نوزدهم دی سال ۱۳۵۶، برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای، این حرکت ماندگار مردم قم را به مثابه جرقه ای در فضای بشدت خفقان آمیز و اختناق آور دوران رژیم ستمشاهی دانستند و افزودند: این قیام سرآغاز حوادثگوناگون بعدی و سلسله اربعین ها در کشور شد و حادثه نوزدهم دی قم، در واقع زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی، ایستادگی مردم ایران و شکسته شدن ابهت پوشالی امریکا و رژیم صهیونیستی، الگو شدن ملت ایران و در نهایت شکل گیری بیداری اسلامی و حوادثمهم و سرنوشت ساز منطقه بود.

ایشان «صبر و بصیرت» را دو عامل مهم برای استمرار موفقیت ها و پیروزیهای ملتها برشمردند و خاطرنشان کردند: ملت ایران تجربه بزرگ موفقیت های ناشی از بصیرت و صبر را در مقابل چشم ملتهای دیگر قرار داده است.

پس از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراسم ساعت ۲۵/۱۱ به اتمام رسید و مردم ولایی قم به سمت حرم مطهر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی برای تجدید میثاق با امام راحل(ره) حرکت کردند.

در جمع پرشور مردم قم ، اكثر مسوولان استانی از جمله استاندار قم، شهردار، فرماندار، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس ، آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه و آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و جمع كثیری از علما و روحانیون حضور داشتند.