درخواست ۱۰۰ نماینده از لاریجانی

علی‌اکبر کریمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی از نامه بیش از 100 تن از نمایندگان مجلس به لاریجانی برای توقف بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در جلسات علنی مجلس خبر داد.

وی افزود: نمایندگان مجلس در این نامه خواستار این شده‌اند که با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شده، بنابراین ضرورتی به ایفای تعهدات یک طرفه از سوی ایران برای پیوستن با FATF وجود ندارد.

 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر نمایندگان جمع‌آوری امضا برای نامه درخواست از رئیس مجلس برای توقف بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(FATF) ادامه دارد که پس از نهایی شدن، آن را تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان خواهیم کرد.

سید جواد ابطحی دیگر عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفته است که بیش از 100 نماینده مجلس این طرح را امضا کردند.

به گزارش تسنیم، FATF  یک قرارداد نیست، بلکه یک سازمان بین دولتی است. «گروه ویژه اقدام مالی» (Financial Action Task Force  – FATF) در سال 1989 به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی 7» تشکیل شد تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پولشویی در بازارهای مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد و نتیجه آن را در جلسات هر چهار ماه یک بار خود به اطلاع کشورهای عضو برساند تا این کشورها بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هدف را بررسی و در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشورهای مشکوک» می‌روند، احتیاط کنند.