یاوه‌گویی پنس: به اسرائیل قول می‌دهیم آمریکا اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، دوشنبه شب در مراسمی که به مناسب هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی سفیر این رژیم در واشنگتن ترتیب داده شده بود، مدعی شد آمریکا هرگز به ایران اجازه نخواهد داد به سلاح هسته‌ای دست یابد.

او در این نشست به تملق‌گویی برای ترامپ پرداخت و گفت: من حامل پیام تبریک و تهنیت رهبری هستم که طول یک سال بیش از هر رئیس جمهوری در هفتاد سال گذشته برای نزدیک‌تر کردن ما به یکدیگر کار کرده است. من حامل پیام تهنیت چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ هستم. رئیس جمهور از من خواست امشب در اینجا باشم. ما این جا جمع شده‌ایم که چیزی شبیه به معجزه‌ای در تاریخ را گرامی بداریم.

معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به اجرایی شدن تصمیم یکجانبه واشنگتن در انتقال سفارت خود به قدس گفت: آمریکا مفتخر است که اولین کشور در جهان است که هفت دهه پیش اسرائیل را به رسمیت شناخت. دونالد ترامپ با این کار نام خود را در تاریخ قدس ثبت کرد و همانطور که امروز صبح گفت، امروز روز بزرگی برای اسرائیل است.

پنس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همانطور که رئیس جمهور (آمریکا) چند روز پیش گفت، توافق ایران موجب برقراری آرامش و صلح نشد و هرگز هم نخواهد شد. بنابراین امروز اجازه دهید به شما اطمینان دهم که آمریکا هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهد داد. ما از صمیم قلب به اسرائیل و جهان قول می‌دهیم.