تامین منافع ملت ایران از برجام، انتظار جمهوری اسلامی است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در بروکسل پایتخت بلژیک حضور دارد، بعد از ظهر امروز سه شنبه 25 اردیبهشت با « دیدیه ریندرز» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف در ابتدای این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت فلسطین اشغالی، لزوم توقف جنایات توسط رژیم اشغالگر قدس را یادآور شد.

وی با اشاره به تلاش های دیپلماتیک ایران و ترکیه در سطوح منطقه ای و بین المللی، تلاش جامعه بین المللی برای فشار بر رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تشریح آخرین وضعیت رایزنی های برجامی پس از خروج دولت آمریکا از آن، اظهار کرد: آنچه جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد، تامین منافع ملت ایران از برجام است.

در حال رایزنی برای حفظ برجام، بدون حضور آمریکا هستیم

دیدیه ریندرز وزیر امور خارجه بلژیک نیز با اشاره به اهمیت برجام، لزوم بقا و اجرای آن به عنوان یک توافق جهانی را مورد تاکید قرارداد و افزود: اتحادیه اروپا در حال رایزنی و بررسی راه های حفظ این توافق بدون حضور آمریکا است.

تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفت و گوی دو وزیر در این دیدار بود.

گفتنی است محمدجواد ظریف از شامگاه شنبه 22 اردیبهشت یک دور سفر دیپلماتیک برای مذاکره با مقامات ارشد کشورهای امضاء کننده و متعهد به برجام را آغاز کرده است؛ وزیر امور خارجه ابتدا به چین و سپس به روسیه عزیمت کرد و با مقامات و همتایان خود در پکن و مسکو در مورد خروج آمریکا از برجام و آینده توافق هسته ای رایزنی کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، سه شنبه گذشته خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و 1+5 (برجام) و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.