به گزارش ایرنا، در این دیدار كه روز دوشنبه صورت گرفت،همكاری های دو جانبه و صدور خدمات فنی و مهندسی كشورمان در بخش های مختلف نفت، گاز، آب و برق لبنان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

' غضنفر رکن آبادی ' درجریان این دیدار، برآمادگی وزارت نفت کشورمان برای ارائه تجربیات و دانش فنی در زمینه حفاری و اکتشاف نفت درخشکی و دریا و همچنین آمادگی بخش خصوصی ایران برای ساخت مخازن سوخت در شهر طرابلس در شمال لبنان تاکید شدکه مورد استقبال وزیر انرژی لبنان قرار گرفت.

' جبران باسیل ' وزیر انرژی لبنان نیز خواهان حضور کارشناسان فنی ایران در بخش مطالعات اکتشاف نفت لبنان شد و تاکید کرد: با توجه به تصویب قانون نفت و گاز درهیات دولت لبنان، زمینه برای استفاده از تجربیات ایران در این زمینه فراهم تر شده است.

وزیر انرژی لبنان با اشاره به توافقات دو کشور در زمینه رفع مشکلات برق لبنان خواهان حضور شرکتهای فنی و مهندسی ایران در طرح ساخت نیروگاه و رفع مشکلات بخش های تولید و توزیع برق درلبنان شد.

در این راستا سفیر جمهوری اسلامی ایران آمادگی شرکت ایرانی ”مپنا” برای ساخت نیروگاه تولید برق در لبنان را مورد تاکید قرار داد.

قابل ذكراست چندین شركت ایرانی با تكمیل پرونده فنی خود نزد وزارت انرژی و آب لبنان زمینه حضور خود در مناقصات طرح های نفتی، برقی ، سد سازی و برق و نیروگاه را فراهم كرده اند.