روایت داماد مهدوی​کنی ازحضور پررنگش در انتخابات

پانا:ابراهیم انصاریان معتقد است؛ رسانه ها باید بیشتر بر اصل انتخابات تاکید کنند تا بعضا اختلافاتی که به تعبیر وی اختلاف سلیقه ای بیش نیست، بپردازند.
او که از فعالین سیاسی جریان اصولگرا است بر این مسئله تاکید می کند که رسانه ها باید بیشتر بر اصل انتخابات تاکید کنند تا اینکه بعضا به اختلافاتی که به تعبیر وی سلیقه ای است، بپردازند. وی شانس اصولگرایان برای استقبال مردم را بیشتر از سایر گروه‌ها می داند و معتقد است حضور پررنگ آیت الله مهدوی کنی دراین دوره از انتخابات به دلیل آن است که این انتخابات اولین دوره پس از اتفاقات سال ۸۸ است.
اهم سخنان انصاریان داماد آیت الله مهدوی کنی در ادامه می آید:

برخی از طیف ها مثل جبهه متحد مواضعی کاملاً مشخص دارند و جهت حرکت خود را منشور اصولگرایی جامعتین که به امضای آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی رسیده است، قرار داده اند. ولی سایر گروه ها مسائلشان را بیشتر به صورت عمومی مطرح می کنند، می توان گفت جبهه متحد اصولگرایی تنها مجموعه ای است که اصول و مبانی خود را مشخص کرده، اصولی که از متن مردم برخواسته است و در قانون اساسی هم موجود است.
آیت الله مهدوی کنی از قبل از انقلاب به عنوان شاگرد امام(ره) به صورت مستقیم در عرصه سیاسی حضور داشتند و از زمانی که نهضت امام(ره) شروع شد، ایشان به عنوان افراد نزدیک به امام فعال بودند و به خاطر دنباله روی از حرکت امام نیز بارها به زندان افتاده اند و تبعید شده اند. پس از انقلاب هم امام(ره) ایشان را به عنوان یکی از ۵ نفر حلقه اولیه شورای انقلاب معرفی کردند. بنابراین آیت الله مهدوی کنی از ابتدا در مسائل سیاسی فعال بودند، ولی شاید به عنوان مجموعه روحانیت مبارز و مجموعه روحانیت در صحنه حضور داشتند و اینگونه نبوده است که ایشان کنار باشند و برای این انتخابات در صحنه حاضر شده باشند. افراد سیاسی نمی توانند سیاست را رها کنند و کسی مثل آیت الله مهدوی کنی که این انقلاب را به عنوان یک هدیه جدید نظام اسلامی می داند، هیچ وقت کنار از فعالیت های سیاسی نبوده اند، حال در یک انتخاباتی کمتر حضور داشته اند و گاه بیشتر.
در مورد انتخابات اخیر هم که ایشان حضور جدی تری دارند به خاطر این است که احساس کردند، انتخابات اخیر نسبت به دیگر انتخابات ها اهمیت بیشتری دارد، شاید به خاطر اینکه اولین انتخابات بعد از فتنه است و ایشان معتقد هستند که در این انتخابات باید بیشتر در صحنه حضور داشته باشند. از سوی دیگر بسیاری از علما و احزاب از ایشان درخواست اکید کردند که رهبری کار را برعهده بگیرند. انتخاب آیت الله مهدوی کنی برای ریاست مجلس خبرگان نشان داد که نخبگان و خبرگان وی را به عنوان شخصیتی علمی و سیاسی قبول دارند و پس از درخواست های مکرر، ایشان نیز برحسب وظیفه پذیرفتند که حضوری جدی تر داشته باشند و تا امروز هم اینگونه بوده است. ملاقات ها و سخنرانی های ایشان و دعوتی که از همه گروه های اصولگرا می کنند نشان دهنده این مسأله است و به دنبال این هستند که طیف های اصولگرا را در یک نقطه جمع کنند و نقطه قوت آنها باشد و معتقدند جدایی و تفرقه به نفع کشور و اصولگرایان نخواهد بود.
باید تأکید کنم که هیچ اختلافی بین این دو بزرگوار(آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح یزدی) وجود ندارد و اگر بیانات این دو نفر را در طول مدتی که از آغاز فعالیت های انتخاباتی می گذرد ببینید، هر دو بزرگوار در یک جهت که آن هم حضور حداکثری مردم در انتخابات است حرکت کرده اند تا مجلسی کارآمد، ولایی و مقتدر با انتخاب افراد اصلح به وجود آید، بنابراین اختلافی در دیدگاه آیت الله مهدوی کنی و مصباح یزدی دیده نمی شود. البته شاید اختلاف سلیقه هایی در برخی موارد باشد که آن هم طبیعی است که بین گروه ها اختلاف سلیقه باشد، ولی اختلافی مبنایی نیست. احتمال دارد بعد از تأیید صلاحیت‌ها در مصادیق کاندیداها اختلافی پیش آید که امری طبیعی است، ولی متأسفانه برخی با تحلیل های خود می خواهند این اختلاف سلیقه را بزرگ کنند.
فکر می کنم قبل از ماه رمضان آیت الله مهدوی کنی در دیداری که با روحانیون تهران داشته اند به صراحت اعلام کرده اند که ما از تشکیل هیچ حزب و جمعیتی نگران نیستیم و آن را منع نمی کنیم و تأکید داشتند که اگر گروهی تشکیل شود و موجب برهم زدن وحدت گردد خوب نیست و تشکیل گروه ها به شرط اینکه در اصول و مبانی اختلاف نداشته باشند امری طبیعی است و ایشان بارها تأکید کردند که می توان اختلاف سلیقه را به هم نزدیک کرد.
بسیاری از انتخابات ها را داشته ایم که گروه های عمده و مهم افرادی را معرفی کرده اند و حتی غیر ازمراکز استانها افراد دیگری انتخاب شده اند و این طور نیست که حتما گروه ها همانی که اعلام می کنند در انتخاب مردم هم همان باشد. این مردم هستند که تصمیم گیرنده هستند ولی مردم هیچ گاه اختلاف را نمی پذیرند و اینکه آیت الله مهدوی کنی اصرار بر این دارد که وحدت انجام شود که انشاءالله انجام خواهد شد به خاطر این است که مردم از تفرقه و انشقاق دوری می کنند.