سوال از رئیس جمهور به صحن علنی ارسال شد

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس اظهارداشت: امروز رأس ساعت 10 صبح براساس آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طی جلسه‌ای سوال نمایندگان از رئیس جمهور مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه که با حضور درخواست کنندگان سوال از رئیس جمهور و همچنین معاونان و پارلمانی رئیس جمهور صورت گرفت،‌ سوالات نمایندگان مطرح شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعدادی از سوال کنندگان مسائل و موارد مد نظر خود را مطرح کردند و سوال امروز بیشتر در حوزه مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری همچون کاسپین بود.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: به جای اینکه معاونین رئیس جمهور پاسخ این سوالات را بدهند از منظر حقوقی مدعی بودند که این سوال قابل طرح نیست و رئیس جمهور نباید در مجلس بیاید و پاسخ بدهد چرا که این مسئله به وزیر اقتصاد مربوط می‌شود.

وی افزود: ما هم دلایل خود را مطرح کردیم؛ آنها همچنین به یکی از بندهای آئین‌نامه داخلی مجلس استناد کردند که هیچ ربطی به این موضوع نداشت؛ معاون حقوقی رئیس جمهور عنوان کرد که اگر سوالی نتیجه داده دیگر قابل طرح نیست. جالب است که اصلاً این موضوع نتیجه نداده است.

کوچکی نژاد بر همین اساس اضافه کرد: آنچه که آقای سیف و دیگر دولتی‌ها وعده دادند که بدهی سپرده‌گذاران زیر 200 میلیون تومان را پرداخت کنند اصلاً انجام نشده است و از آنجایی که نتیجه نداده است ما سوال کردیم.

نماینده مردم رشت ادامه داد: در نهایت توضیحاتی که معاونان رئیس جمهور ارائه دادند قانع کننده نبود و بر این اساس سوال به صحن مجلس خواهد رفت تا رئیس جمهور برای پاسخگویی در مجلس حاضر شود. رئیس جمهور یک ماه فرصت دارد برای پاسخگویی در صحن علنی مجلس حاضر شود. کوچکی‌نژاد به دیگر سوال درخواست کنندگان سوال از رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: سوال دیگری که در همین محور و یک محور دیگر اقتصادی مطرح شده و قرار است هفته آینده جلسه‌ای بر این مبنا تشکیل شود، در حوزه بازار ارز تورم و رکودی که بر کشور حاکم و همچنین بحث واردات قاچاق و بیکاری است.

وی در خاتمه عنوان کرد: این سوال در 5 محور تهیه شده است که بیش از 100 نفر از نمایندگان آن را امضا کردند و بر این اساس هفته آینده نمایندگان رئیس جمهور باید در جلسه هفته آینده پاسخ دهند. در نهایت 2 سوال به جمع بندی رسیده و به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود و به موجب آن رئیس جمهور برای پاسخگویی باید حاضر شود.