نمایندگانی که اصرار داشتند اسامی مسئولان دو تابعیتی قرائت شود

جواد کریمی قدوسی در خصوص اظهارات تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مبنی بر ایجاد تشکیک در رأی‌گیری مربوط به تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی گفت: در روز رأی‌گیری تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها، آقای برومندی، کواکبیان و رحیمی اصرار داشتند که اسامی ۱۰۰ نفر از مسئولان دوتابعیتی قرائت شود به اصرار این افراد، اسامی در کمیسیون امنیت ملی قرائت شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از قرائت اسامی مسئولان دوتابعیتی و قرائت گزارش اولیه تحقیق و تفحص، کل گزارش و لیست به رأی نمایندگان گذاشته شد.

وی تأکید کرد: برای رأی‌گیری باید اعضا در کمیسیون حضور داشته باشند و باید عدد برای رأی‌گیری کامل باشد. تابه حال رأی‌گیری در کمیسیون صورت نگرفته است که بر روی عدد افراد رأی‌دهنده تشکیکی صورت گیرد.

کریمی قدوسی افزود: آقای برومندی به خاطر اینکه سابقه اطلاعاتی دارد و در وزارت اطلاعات بوده است، ناراحتی در مورد متن گزارش داشت، نامه‌ای را وزارت اطلاعات نوشت که بنده نامه وزارت اطلاعات را منتشر کردم؛ به همین دلیل رأی‌گیری را تشکیک کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای رحیمی و کواکبیان نیز به دلیل گزارشی که ارائه شده و زیر سؤال رفتن بخشی از مدیران دولت به عنوان فراکسیون حامی دولت و جریان لیست امید به دنبال مخالفت سیاسی با گزارش کمیسیون است.

وی اظهار داشت: گزارشی که در کمیسیون توسط آقای جمالی قرائت شده، ضبط شده و اسناد آن موجود است، صوت کامل جلسه بررسی تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی موجود است و بررسی مجدد آن، قطعا رسوایی برای برخی از نمایندگان است.

کریمی قدوسی گفت: حتی قرار بود گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص اصلاح کوچکی داشته باشد که با رأی کمیسیون امنیت ملی به گزارش اضافه شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق آئین‌نامه مجلس، گزارش تحقیق و تفحص توسط کمیته تحقیق از ۱۵ روز قبل در اختیار هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی قرار می‌گیرد و بعد در دستور کار رسمی کمیسیون‌ها چاپ می‌شود.

وی افزود: بنابراین دستور بررسی تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی از قبل به عنوان دستور کار کمیسیون چاپ شده بود و گزارش تحقیق و تفحص نیز ۱۵ روز قبل در اختیار هیأت رئیسه مجلس قرار داشت؛ لذا جای تأسف دارد که عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی به روند بررسی این تحقیق و تفحص در کمیسیون شبهه وارد کند.

کریمی قدوسی تصریح کرد: این گزارش طبق آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی در کمیسیون بررسی و رأی‌گیری شد، اما برخی تلاش دارند تحقیق و تفحص مؤثری که قصد رسوایی جریان نفوذ را دارد و در راستای ارتقای امنیت ملی کشور تدوین شده و جنبه بازدارندگی دارد را بی‌اعتبار کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در نامه وزارت اطلاعات نیز که نامه‌ای تکان‌دهنده است، وزارت اطلاعات به وجود دوتابعیتی‌ها در بدنه دولت اعتراف می‌کند.