بعیدی نژاد: ایران مقابل ترامپ متحد و یکپارچه است

حمید بعیدی نژاد با انتشار یادداشتی در اینستاگرام نوشت: محققان و اندیشکده های مطالعات امنیت بین‌المللی در همان دقایق اولیه بعد از سخنرانی وزیر خارجه آمریکا با تعجب و نوعی مضحکه، سیاست اعلام‌شده‌ی دولت آمریکا مقابل ایران را توهم، و تحقق آن را غیرممکن خواندند. 

وزیر خارجه آمریکا امروز در اظهاراتی مدعی شد برجام برای جهان و آمریکا بد بود و با تکرار اتهامات گفت: برجام جاه‌طلبی و سلطه‌جویی ایران را تمام نکرده است و آن‌ها می‌خواهند از ورای خاورمیانه عبور کنند.
وی افزود: ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را کنار بگذارد و به دنبال راکتور آب‌سنگین نباشد. همچنین ایران باید به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دهد آزادانه در سراسر کشور بازرسی‌های خود را انجام دهد.

بعیدی نژاد در این خصوص نوشت: دولت ترامپ در یک سال و نیم گذشته خیلی تلاش کرد که جوهر اصلی نفرت خود نسبت به برجام را به دلیل اینکه می‌دانست مورد مخالفت صریح جهانی قرار می‌گیرد، ظاهر نسازد و آن را با عباراتی مانند ضرورت اصلاح برجام 'در برخی زمینه‌های مشخص' بپوشاند. اما امروز که به آخر خط رسید آن را رو کرد: سیاست غنی‌سازی صفر. 

وی تصریح کرد: پذیرش غنی‌سازی مهم‌ترین دستاورد برجام و اساس محوری آن توافق است و تنها تغییر سیاست دولت اوباما در پذیرش غنی‌سازی بود که آغاز مذاکرات برجام را باعث گشت. 

سفیر ایران در لندن افزود: بازگشت به سیاست گذشته 'غنی‌سازی صفر' به این معناست که برجام ازنظر آمریکا اصلاً قابل اصلاح هم نیست. تمامی برجام بر محور اساسی انجام غنی‌سازی نوشته‌شده است و امکان ندارد برجام را بتوان منهای برنامه غنی‌سازی حتی اصلاح کرد. 

وی ادامه داد: دولت ترامپ امروز بجای آنکه سیاست جدیدی را اعلام کند بیش از همه‌وقت خوی استکباری و متوهم آمریکا را به نمایش گذاشت. 

بعیدی نژاد تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران در مردود دانستن سیاست جدید دولت ترامپ متحد و یکپارچه است.