پیکر حجت الاسلام حسنی چهارشنبه تشییع می‌شود

مرحوم حجت الاسلام حسنی و مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: پیکر مرحوم حجت الاسلام غلامرضا حسنی امام جمعه سابق ارومیه روز چهارشنبه تشییع می‌شود.

حجت الاسلام سیدمحمد فخری عرض تسلیت به مناسبت درگذشت حجت الاسلام غلامرضا حسنی نماینده سابق، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اظهارداشت: پیکر مرحوم حجت الاسلام حسنی روز چهارشنبه با حضور مقامات کشوری و استانی در ارومیه تشییع می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها ساعاتی از درگذشت مرحوم حجت الاسلام حسنی می‌گذرد ادامه داد: هنوز جزییات دقیق تشییع و مراسم خاکسپاری مشخص نیست و فردا طی نشست با حضور استاندار آذربایجان غربی، امام جمعه ارومیه و جمعی از مسئولان استان در این خصوص هم اندیشی خواهد شد.

حجت الاسلام فخری با اشاره به اینکه هم اکنون تنها زمان تشییع پیکر حجت الاسلام مرحوم حسنی روز چهارشنبه مشخص است گفت: پس از برگزاری نشست فردا جزییات دقیق مراسم خاکسپاری و مراسم ترحیم امام جمعه سابق ارومیه اطلاع رسانی می‌شود.

حجت الاسلام غلامرضا حسنی امام جمعه سابق ارومیه ساعاتی پیش در بیمارستان امام رضا (ع) به دلیل کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

وی غلامرضا حسنی متولد ۲۹ تیر ۱۳۰۶ در بزرگ‌آباد ارومیه بود و تا ۲۴ دی ۱۳۹۲ نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعهٔ شهر ارومیه بود.

او از مخالفان نظام شاهنشاهی پهلوی بود و به گفتهٔ خود از ۱۸ سالگی تا امروز (قبل و بعد از انقلاب) همیشه اسلحه گرم به همراه داشته و به مبارزه مسلحانه با نظام پهلوی پرداخته است.

۱۴ فروردین ۱۳۹۰ و در جلسه اعضای هیئت دولت، مرحوم حجت الاسلام حسنی «نشان درجه یک شجاعت» را از محمود احمدی‌نژاد دریافت کرد.