استاد هاروارد درخواست های آمریکا از ایران را به بادتمسخرگرفت

والت که استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد است این پیام را در پی سخنرانی روز گذشته (دوشنبه) مایک پمپئو وزیر امور خارجه دولت آمریکا منتشر کرد که در آن با طرح ادعاهای بی اساس، 12 درخواست از ایران مطرح کرده بود که شامل محدود شدن نفوذ منطقه ای و برنامه دفاعی موشکی بالستیک کشورمان بود.

والت در توئیت دیگری نوشت: ترامپ مطالب و جزئیات زیادی در باره ورشکستگی می داند و متاسفانه این مهارت و تجربه خود را در سیاست خارجی اجرا می کند.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در 'بنیاد هریتیج' در سخنانی مملو از اتهام های بی اساس علیه ایران، تهدید کرد که واشنگتن قوی ترین تحریم های تاریخ را علیه کشورمان اعمال می کند.

این درحالی بود که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) در بیانیه ای که در تارنمای رسمی این سازمان منتشر شد، به راهبرد جدید کاخ سفید واشنگتن علیه ایران واکنش نشان داد و با تاکید بر اینکه پمپئو در سخنانش مشخص نکرد که خروج آمریکا از برجام چگونه منطقه را امن تر می کند، تصریح کرد: هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

موگرینی افزود: توافق هسته ای ایران و حمایت مستمر از آن، دستاورد عمده دیپلماسی بین المللی است که صلح آمیز بودن توانمندی های هسته ای ایران را تضمین می کند.

وی با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی در تمام 10 گزارش فصلی خود، پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است، افزود: آژانس تصریح کرده که همه دسترسی های لازم را (از ایران) دریافت کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با بیان اینکه شورای امنیت سازمان ملل برجام را تایید کرده است، گفت که انتظار جامعه بین المللی از همه طرف های این توافق این است که به تعهدات خود پایبند باشند.

وی همچنین عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را که بخشی جدایی ناپذیر از توافق هسته ای است، وظیفه جامعه بین المللی دانست.