یاوه‌سرایی وزیرخارجه مغرب علیه ایران

«ناصر بوریتا» وزیر خارجه مغرب در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «فاکس نیوز»ضمن متهم کردن ایران و حزب‌الله به تجهیز «جبهه پولیساریو»، این گروه را تهدیدی برای امنیت کشورش توصیف کرد.

وی در این مصاحبه مدعی شد که ایران از طریق سفارتخانه خود در الجزایر به پولیساریو کمک‌های مالی ارسال کرده و کاردار فرهنگی ایران در این سفارتخانه مسئول این عملیات بوده است.

وزیر خارجه مغرب اظهار داشت: «فکر می‌کنم که مداخله ایران در امور داخلی اعراب و کشورهای مسلمان در غرب آسیا و کشورهای عرب خلیج فارس متوقف نمی‌شود. ایرانی‌ها به دلیل روابط خوب مراکش با آمریکا و اروپا سعی در بی‌ثبات کردن منطقه دارند. مراکش به کشوری میانه‌رو مشهور است، کشوری که از قدرت نرم در آفریقا و جهان عرب استفاده می‌‌کند و من فکر می‌کنم که این مسئله است ایران را آشفته می‌سازد.»

مغرب چندی قبل به اتهام واهی «حمایت ایران از جبهه پولیساریو» روابط خود با تهران را قطع کرد.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان همزمان با اقدام مغرب در اعلام قطع روابط با ایران، بار دیگر ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم کرد.

وزیر خارجه عربستان ادعای «رباط» علیه ایران را تکرار کرد و گفت: «آنچه ایران از طریق حزب الله در مغرب و آموزش نیروهای پولیساریو انجام می‌دهد نمونه خوبی از مداخله ایران در امور کشورهای دیگر است.»

«جیکوب کوهن» نویسنده یهودی-مغربی ضد صهیونیست نیز به تازگی در گفت‌وگویی با اشاره به قطع رابطه مغرب با ایران در خصوص جبهه پولیساریو که حمایت از آن را دلیل قطع رابطه بیان کرده‌اند، گفت: «این جبهه مبارزه را از زمان استعمار اسپانیا در صحرای غربی (جنوب مغرب) آغاز کرد.»

کوهن گفت: «مغرب را می‌توان در جبهه غربی-عربی دانست چرا که از سوی آن‌ها حمایت می‌شود و طبیعی است وقتی عربستان توصیه می‌کند که ارتباطش را با ایران قطع کند، نمی‌تواند نه بگوید.»