به گزارش فارس، صفرعلی براتلو رئیس ستاد انتخابات استان تهران امشب با حضور در برنامه تهران ۲۰ با بیان اینکه امروز برخی نسبت به نتایج تأیید صلاحیتها بیانصافی زیادی کردند، اظهار داشت: رد صلاحیت و عدم احراز داوطلبان توسط هیئتهای اجرایی که معتمدین مردم هستند صورت میگیرد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تأکید براینکه قانون این اجازه را داده که اگر داوطلبان اعتراضی داشته باشند می‌توانند به مراجع ذی‌ربط آن را ارائه کنند، تصریح کرد: نتیجه تأیید، رد و یا عدم صلاحیت داوطلبان امروز ابلاغ شد و آنها در روند تصمیم هیئت اجرایی قرار گرفتند.

وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی براینکه تفاوت بین احراز و رد صلاحیت چیست، یادآور شد: در رد صلاحیت هیئت‌های اجرایی به این نظر قطعی می‌رسند که داوطلب صلاحیت حضور در انتخابات را ندارد اما داوطلبی که صلاحیتش احراز نشده در واقع هیئت‌های اجرایی در این ۱۰ روز به تصمیم قطعی نرسیدند و یا اینکه مدارک آنها کامل نبوده است.

براتلو در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در استان تهران هزار و ۶۶ نفر ثبت‌نام کردند که از این میان تعدادی انصراف دادند و در نهایت تعداد داوطلبان به هزار و ۵۴ نفر رسید.

وی در ادامه سخنان خود به آماری از تأیید صلاحیت‌های شهرستان‌های استان تهران پرداخت و افزود: در شهرستان پاکدشت ۱۷ نفر نام‌نویسی کردند که ۱۰ نفر آنها تأیید شدند، در شهرستان ورامین و پیشوا ۲۴ نفر ثبت‌نام کردند که از این میان ۱۵ نفر تأیید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران برهمین اساس به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه اشاره کرد که ۲۲ نفر ثبت‌نامی داشتند و ۱۰ نفر آنها تأیید صلاحیت شده‌اند؛ همچنین در شهرستان رباط کریم ۲۲ نفر نام‌نویسی‌ کرده‌اند که ۲۰ نفر آنها تأیید صلاحیت شده است.

براتلو همچنین خاطرنشان کرد: در شهر تهران ۹۳۴ نفر برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که ۶۵۵ نفر از آنها تأیید صلاحیت شده‌اند؛ ۱۸۰ نفر رد، ۱۹ نفر انصراف و ۸۰ نفر عدم احراز صلاحیت شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در خصوص مبنای ردصلاحیت‌ها نیز یادآور شد: مسائل مالی و کسانی که دارای پرونده قضایی هستند و تخلفاتی دارند رد صلاحیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها کمیته حقوقی مستقر است، گفت: این کمیته به صورت لحظه‌ای پاسخگوی داوطلبان انتخابات است؛ همچنین داوطلبان ۴ روز فرصت دارند تا شکایت خود را به هیئت نظارت ببرند و این هیئت پس از ۷ روز بررسی و ارتباط با هیئت مرکزی نتیجه نهایی را اعلام می‌کند.

براتلو در خصوص تحقیقات زودهنگام انتخاباتی برخی از داوطلبان اظهار داشت: قانون تبلیغات زودهنگام را جرم اعلام کرده است و دستگاهها باید به این قضیه رسیدگی کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه نامزدهای انتخابات نباید به کانون‌های ثروت و قدرت وصل باشند اشاره و اضافه کرد: کسانی که می‌خواهند به مجلس بروند باید به مردم خدمت کنند.

وی یادآور شد: تاریخ تبلیغات داوطلبان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مدت ۷ روز است که از چهارم تا دهم اسفندماه داوطلبان می‌توانند تبلیغات خود را ارائه کنند؛ همچنین از داوطلبان تقاضا داریم که اخلاق اسلامی را رعایت کنند و خلاف قانون کاری انجام نداده و دیگران را تخریب نکنند.

سیدعباس جوهری فرماندار شهریار، قدس و ملارد نیز به ارائه آماری از این شهرستان پرداخت و تصریح کرد: در شهرستان شهریار ۳۲ نفر برای انتخابات ثبت‌نام کردند که ۲۲ نفر از آنان تأیید صلاحیت شدند.

فرماندار شهریار در پاسخ به سؤال برنامه مبنی بر اینکه آیا تخلفی مثل تبلیغات زودهنگام در شهرستان شهریار وجود داشته است یا خیر، گفت: تبلیغات به صورت شفاف نبوده بلکه بنری بدون ذکر نام زده شده بود که جمع‌آوری شد.

وی برهمین اساس به کمیته امحا اشاره کرد که از همین اکنون کار خود را برای جلوگیری از تبلیغات زودهنگام داوطلبان انتخابات مجلس آغاز کرده است.