اتریش: تحریم‌های آمریکا اگر اعمال شود، نقض قوانین جهانی است

«کارین کنایسل» وزیر خارجه اتریش در گفت وگو با روزنامه آلمانی «ولت»، از سیاست‌های آمریکا در ارتباط با خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران  (برجام) انتقاد کرد و به آمریکا در زمینه نقض قوانین جهانی هشدار داد.

کنایسل گفت‌: «تهدید به تحریم‌ از جانب آمریکا علیه شرکت‌های اروپایی که همچنان پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، به کار با این کشور ادامه می‌دهند، به سادگی پذیرفته نخواهد شد».

وی همچنین توافق هسته‌ای جدید با ایران را رد کرد و گفت که قراردادها باید رعایت شود.

کنایسل در مخالفت با مذاکره مجدد با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای ایران کشور  افزود: «موضع ما هرگز بازگشایی  قراردادی نیست که سال ۲۰۱۵ امضا شد. چنین کاری به بی‌ثباتی قانونی منجر خواهد شد».

وزیر خارجه اتریش گفت، اگر تحریم‌های آمریکا در آینده اعمال شود در این صورت این اقدام نقض صریح قوانین جهانی خواهد بود... اروپا باید به نقض قوانین جهانی واکنش نشان دهد، همانطور که در دیگر موارد اینچنین کرده است و در عین حال باید تلاش کند تا آمریکا شریکی مهم برای اتریش و اروپا باقی بماند.

این مقام اتریشی که در امور غرب آسیا تخصص دارد همچنین هشدار داد که اگر شرکت‌های اروپایی، ایران را ترک کنند در این صورت بازار ایران در اختیار شرکت‌های چینی قرار خواهد گرفت.