بوسنی و هرزگوین در حمایت از برجام در کنار اتحادیه اروپا است

«محمود حیدری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو در دیدار با «باقر عزت بگوویچ» رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین به تشریح مواضع کشورمان در خصوص خروج پیمان شکنانه دولت آمریکا از توافقنامه هسته‌ای پرداخت و تاکید کرد: استمرار پایبندی ایران به برجام مشروط به تعهد و توانمندی دیگر هم‌پیمانان در تامین منافع مشروع و قانونی ایران است.

حیدری با یادآوری اذعان مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به التزام ایران به تعهداتش تصریح کرد: رویکردهای کنونی دولت آمریکا که ناقض حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل است جز بی ثباتی و تنش برای جهانیان چیزی به ارمغان نخواهد آورد.

سفیر کشورمان با تبیین پیامدهای منفی انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نیز یادآور شد: شهادت و جراحت هزاران فلسطینی بیگناه در هفته‌های گذشته  از تبعات حمایت‌های ظالمانه و بی حد و حصر دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

باقر عزت بگوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین نیز در دیدار با سفیر کشورمان گفت: بوسنی و هرزگوین به بیانیه نهم ماه می خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیوسته و در حمایت از توافقنامه هسته‌ای در کنار اتحادیه اروپا است.

رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین همچنین با یادآوری ضرورت احترام به تعهدات بین‌المللی در خصوص جایگاه بیت المقدس، بر محکومیت کشتار تظاهرکنندگان بیگناه فلسطینی که جان خود را در اعتراض به تحقیر و بی عدالتی چند دهه‌ای قربانی می‌کنند تاکید کرد.