حسن موحديان روز گذشته در گفت و گو با خراسان افزود: از مجموع ۱۶۸ نامزد انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابيه مشهد و کلات، يک نفر انصراف داده و صلاحيت ۱۲۰ نفر تأييد شده است.

وی ادامه داد: ۳۰ نفر رد صلاحیت شدند و صلاحیت ۱۷نفر نیز احراز نشده است. فرماندار مشهد اظهار داشت: بر اساس قانون باید طی ۲۴ ساعت به نامزدهای رد صلاحیت شده یا نامزدهایی که صلاحیت آنان در هیئت اجرایی انتخابات احراز نشده، ابلاغ کنیم و آنان ۴ روز فرصت دارند تا به هیئت نظارت استان شکایت کنند.

وی همچنین از بررسی دوباره صلاحیت نامزدهایی که صلاحیت آنان در هیئت اجرایی تأیید شده در هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان مشهد، خبر داد و گفت: ممکن است در بررسی های هیئت نظارت، صلاحیت نامزدهایی که در هیئت اجرایی تأیید شده است، رد شود و نیز صلاحیت نامزدهایی که در هیئت اجرایی رد یا احراز نشده است، تأیید شود.

با این حساب حدود ۷۲ درصد نامزدهای انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در هیئت اجرایی تأیید صلاحیت شده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان، نتایج بررسی صلاحیت نامزدها در هیئت های اجرایی را اعلام نکرد

در حالی که رئیس ستاد انتخابات استان تهران روز گذشته از تأیید صلاحیت ۷۴۷ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس نهم در این استان و نیز احراز نشدن یا رد صلاحیت ۳۱۹ نفر خبر داد، رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی نتایج بررسی صلاحیت نامزدها در هیئت های اجرایی این استان را اعلام نکرد.

سردار محمد غفاری روز گذشته در گفت و گو با خراسان درباره نتایج بررسی صلاحیت نامزدها در هیئت های اجرایی حوزه های انتخابیه ۱۲ گانه استان اظهار داشت: این نتایج را فقط می توانیم به خود نامزدها اعلام کنیم.

وي افزود: از آنجا که نتايج فقط تأييد يا رد است، آن را به خود افراد اعلام مي کنيم.معاون سياسي امنيتي استاندار به اين سوال که آيا آمار کلي تأييد و رد صلاحيت نامزدها در هيئت اجرايي را اعلام مي کنيد، پاسخ منفي داد و گفت: اگر وزارت کشور به صورت کلي اعلام کند، بعد استان ها نيز مي توانند، آمار خود را اعلام کنند؛ ولي در قانون پيش بيني شده است که نتايج فقط به خود افراد گفته شود.