تنها دستاورد برجام برای ملت ایران چه بود؟

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هرگونه مذاکره تیم دیپلماسی کشورمان با ارویایی‌ها را مردود دانست و گفت: با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شده و هر روز نیز جمهوری اسلامی ایران را به‌اشکال مختلف تهدید به تحریم می‌کند، مذاکره با اروپایی‌ها برای ادامه برجام نیز بی‌فایده است.

وی با تأکید بر اینکه "برجام بدون آمریکا برای ما دستاوردی ندارد"، اظهار داشت: از ابتدا به آمریکا خوش‌بین نبودیم. برجام برای ما دستاوردی نداشت و تنها دستاورد آن این بود که به آنهایی که به آمریکا دلخوش کرده بودند یا دلبستگی‌هایی داشتند، ثابت شد آمریکا "بدعهد" است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر ضد‌ایرانی وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: نکته قابل توجهی که آمریکایی‌ها در قبال ایران باید مدنظر قرار دهند، این است که دوران تهدید و تحریم ایران گذشته، در 40 سال اخیر ما با اتکا به توان داخلی خود در حوزه‌های مختلف توانمندتر شدیم لذا در این شرایط تحریم ملت ایران جواب نمی‌دهد.

حسن‌بیگی ادامه داد: با نقض برجام از سوی آمریکا، ثابت شد که آمریکا کدخدا نیست و نباید برای حل مشکلات کشور به کدخدا دل بست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: گرچه با هر گونه مذاکره با اروپایی‌‌ها پس از لغو برجام از سوی آمریکا مخالفم، اما از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهم در مذاکرات ادامه برجام، تضمین‌های کتبی و قابل اجرا از اروپایی‌ها اخذ شود.