سرمقاله روزنامه های امروز/  از دلیل بی‌اعتمادی به برجام اروپایی تا درس های ضد تحریمی

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

بحران‌سازی چند منظوره ترامپ در کره

مواضع و تصمیمات متغیر ترامپ درباره کره شمالی، روند تحولات شبه جزیره کره را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

بازخوانی تجربیات درس آموز برجامی

مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام ۶ تجربه درس آموز مذاکرات برجام را یادآور شدند که اگر به آن توجه نشود، در گفتگو با اروپا و دیگر اعضای ۱+۴ و نیز در نگاه به دیپلماسی خارجی آسیب خواهیم خورد.

درس های ضد تحریمی از معمار تحریم ها

اظهارات ریچارد نفیو، معمار تحریم های ایران در دولت اوباما که به تازگی در قالب یک کتاب تحت عنوان «هنر تحریم» منتشر شده است.

عقبگرد زودهنگام و فرصتی که باید پاس داشت

ادعای قبلی پمپئو، وزیر خارجه تازه‌کار امریکا از تلاش این کشور برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، وقتی با تمسخر بسیاری از رسانه‌های غربی و متحدان این کشور مواجه شد، به سرعت با تغییر رفتار نظام ایران تغییر کرد.

چرا به «برجام اروپایی» اطمینان نداریم؟

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در سخنان هوشمندانه چهارشنبه ۲ خرداد در دیدار مسؤولان نظام اسلامی، دولت‌‌های اروپایی را به صورت صریح خطاب قرار داده و بر عدم اعتماد به آنها (بر اساس رفتار تروئیکای اروپایی در طول ۱۵ سال اخیر) تاکید فرمودند.

درخشش مقاومت در انتخابات لبنان و عراق

انتخابات پارلمانی عراق از نظر نتیجه شباهت بسیار زیادی به انتخابات پارلمانی لبنان داشت اما در عین حال بعضی از جریانات شناخته شده داخلی با هدف بد دل کردن مردم ایران و ایجاد یأس نسبت به آینده «جبهه مقاومت» شروع به حاشیه‌سازی و دروغ‌پراکنی کردند.