نشست مجلس و دولت با مسئولان پیام‌رسان‌های داخلی

محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، از نشست مشترک 3 کمیسیون صنایع، امنیت ملی و اقتصادی مجلس با مسئولان پیام‌رسان‌های داخلی، وزیر ارتباطات و نمایندگانی از شورای عالی فضای مجازی خبر داد و گفت: این جلسه صبح امروز (دوشنبه 7خرداد) برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه مسئولان پیام‌رسان‌های داخلی مشکلات خود را مطرح کردند، افزود: عدم همراهی برخی از دستگاه‌ها با پیام‌رسان‌های داخلی، ایجاد رقابت‌های نابرابر از سوی شرکت‌های "خصولتی" که خواهان ورود در این حوزه هستند از جمله مشکلات مطرح شده در این زمینه بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: مسئولان پیام‌رسان‌های داخلی در این جلسه عنوان کردند که از نحوه ارتباط و اقدامات وزارت ارتباطات رضایت نسبی دارند.

کوهکن با بیان اینکه حفظ امنیت ملی و کلان کشور، نظام و مردم اقتضا می‌کند که تلگرام امکان فعالیت نداشته باشد، اظهار داشت: در این جلسه همچنین مطرح شد که با فیلترشکن‌ها برخورد علمی و قانونی انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع درباره جمع‌بندی این جلسه گفت: تقویت و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، همراهی دستگاه‌های دولتی با پیام‌رسان‌ها و همچنین حفاظت از حریم خصوصی مردم جزو نکاتی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.