بلوف زدن ترامپ درباره اعمال تحریم‌های احتمالی علیه ایران

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا پس از گفتگو با «کیم یونگ چول»، فرستاده ویژه کره شمالی در واشنگتن، به بلوف‌زنی درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران پرداخت.

وی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که از او پرسید آیا فکر می‌کند کیم جونگ اون به خلع سلاح هسته‌ای متعهد است یا خیر، گفت: «بله. اینطور فکر می‌کنم. او می‌خواهد این اتفاق بیفتد. او می‌خواهد محتاط باشد. او نمی‌خواهد عجولانه کاری انجام دهد. اما من گفته‌ام که اگر می‌خواهید با شما صادق باشم باید بگویم که ما تحریم‌هایی علیه شما اعمال می‌کنیم. این تحریم‌ها بسیار قدرتمند هستند. و تا زمانی که آنها خلع سلاح هسته‌ای نشوند، ما تحریم‌ها را بر نمی‌داریم. اما این تحریم‌ها بسیار قدرتمند هستند.»

وی در ادامه مدعی شد: «شما در موارد دیگر دیدید که این تحریم‌ها چقدر قدرتمند هستند. در مورد ایران، خواهید دید که این تحریم‌ها چقدر قدرتمند هستند. خواهید دید که این تحریم‌ها با ایران چه می‌کنند(!) بنابراین باید بگویم که تحریم‌هایی هم علیه کره شمالی داریم.»

این در حالیست که به گفته رسانه‌های آمریکایی، پس از خروج ترامپ از برجام، قیمت سوخت در این کشور افزایش یافته است. یک سناتور آمریکایی نیز هفته گذشته با انتشار تصویر خود در یک پمپ بنزین، از افزایش قیمت سوخت در آمریکا پس از خروج دولت ترامپ از برجام انتقاد کرد.

حتی خود مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نیز در اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال ایران پس از خروج از برجام اذعان کرد که تحریم ایران، آمریکا را نیز دچار چالش اقتصادی خواهد کرد.