نمایندگان مجلس هنوز هم منتقد برجام هستند

حجت‌الاسلام احمدسالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه دولتمردان در شعار‌های انتخاباتی خود همه مسائل کشور را به برجام گره‌ زدند، اظهار داشت: با گذشت زمان مشخص شد که نه تنها غربی‌ها بدعهدی کردن بلکه برجام هیچ نفع اقتصادی برای کشور نداشت و تحریم‌ها نیز لغو نشد.

وی با بیان اینکه پس از انعقاد برجام، منتقدان از سر دلسوزی مباحثی را مطرح می‌کردند، افزود: متاسفانه آقای رئیس‌جمهور و حامیانش با شدت هر چه تمام‌تر با منتقدین برخورد کردند و آنها را دلواپس، کم‌سواد یا کم‌عقل خواندند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه یکی از اهداف ما از مذاکره با گروه 1+5 و توافق و برداشته شدن کامل و یک جای تحریم‌ها بود، تصریح کرد: تاکنون نه تنها تحریم‌ها برداشته شده است، بلکه آمریکا با خروج از برجام، تحریم‌های جدید علیه نهاد‌ها و افراد حقیقی و حقوقی کشورمان اعمال کرده است.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه با خروج آمریکا از برجام، ما بین اروپا و آمریکا شکاف ایجاد کردیم، اظهار داشت: پشت پرده آمریکا و اروپا یکی است. اینها سیاست، ستیز و سازش را دنبال می‌کنند. آمریکا سیاست ستیز و اروپا سیاست سازش را پیش می‌برند.

برجام دست‌آوردی جز قطعنامه 2231 نداشت

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه برجام هیچ دست‌آوردی جزء قطعنامه 2231 برای کشور نداشت، ادامه داد: مقام معظم رهبری در آن زمان فرمودند که از رئیس‌جمهور آمریکا برای رفع کامل تحریم‌ها تضمین کتبی و لازم گرفته شود که انجام نشد که با خروج آمریکا نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه تحریم‌های جدیدی نیز علیه کشورمان اعمال شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه غربی‌ها به ویژه اروپایی‌ها به دنبال استراتژی فشار و مذاکره هستند، اظهار داشت: باید در دور مذاکرات جدید مراقب این موضوع باشیم که تضمین‌های لازم از طرف‌های اروپایی اخذ شود تا بار دیگر مشکلاتی که امروز پس از خروج آمریکا از برجام ایجاد شد تکرار نشود.