حزب همت پرچمدار تحول‌خواهی

إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ‌(سوره رعد آیه 11)

 

به گزارش افکارنیوز ، شهید مرتضی مطهری این آیه شریفه را اینگونه تفسیر می کند که خداوند وضع حاکم ومستولی برقومی را تغییر نمی‌دهد مگر‌آنکه، آنچه در خلق و خوی و رفتار خود دارند را تغییر دهند.

براساس این آیه می‌توان دیدگاه‌های جامعه شناختی و سیاسی را برداشت نمود و این‌گونه تفسیر کرد که تمامی تغییر و تحول در جامعه را نباید معلول عوامل بیرونی دانست هرچند که تاثیر بسزایی دارند، اما نقش اصلی این تاثیر را عوامل درونی جامعه ایفا می‌کند و بطور کلی تحولات یک جامعه و دگرگونی های اجتماعی و سیاسی یک ملت در راستای تغییرات درونی جامعه اتفاق می‌افتد و جامعه‌ای متحول نمی‌شود مگر آنکه انسان‌های آن جامعه متحول شوند، اگر انسانی بی‌تفاوت به سرنوشت کشور خود باشد هیچ تغییر و تحول مثبتی به وقوع نمی‌پیوندد.

برای شناخت بیشتر از تحول‌خواهی ابتدا باید کلمه تحول را با دقت بشناسیم. تحول transition)) در لغت به معنای دگرگون شدن، عوض شدن، تبدیل شدن و .... می‌باشد و بعبارتی بمعنای دگردیسی  می‌باشد. بزرگترین تحول دهنده خداوند متعال است آنجا که از او می خواهیم: حول حالنا الی احسن الحال

بنابراین تحول‌خواهی نوعی تغییر و رویکردی مثبت برای عزیمت به نقطه‌ای بهتر است. با توجه به معنایی که از واژه تحول‌خواهی استخراج می شود می توان این گونه بیان کرد که تحول خواهی واژه ای است که تاکنون توسط سیاسیون به آن پرداخته‌ نشده است و سیاسیون بیشتر به اصلاح وضع موجود و یا پایبندی به اصول فکر می‌کرده‌اند. تحول‌خواهی می‌تواند واژه ای برتر و بالاتر از دو گفتگوی سیاسی که در کشور رایج بوده است، باشد.

آنچه که واضح و مبرهن است این می‌باشد که هیچ سیاستمدار و یا جریان و جناحی نبوده است که بتواند به واژه تحول‌خواهی جامعه عمل بپوشاند و به معنای واقعی آن را به منصه ظهور برساند.

اما مردم دیگر به حرف های دو جریان اصلی کشور اعتماد ندارند! دیگر شعارهای تکراری را باور نمی کنند! بلکه دنبال تغییر و تحولی نوین در کشور هستند تا مشکلات شان را به حداقل برساند و مردم در طی سی سال گذشته در دو جریان غالب کشور مانده‌اند و البته از این دو جریان بسیار خسته، و اما مردم بدنبال گروهی هستند که صدای آن ها را بشنوند و به گوش مسئولین برسانند، و کسانی که حق‌شان را مطالبه گری کنند، در حقیقت مردم بدنبال گروهی هستند که همدل و همراه با خودشان باشند و آنها را فقط برای رای دادن نخواهند.

باید گروهی جدید از دل مردم با همت و تحول‌خواه که با همدلی و مطالبه گری خواستار پایان یافتن اداره جناحی کشور باشند، بوجود بیاید و کشور را که سالیان سال درگیر دوقطبی و سیاسی بازی شده است و درد ملت دردکشیده را نمی‌دانند به سرمنزل مقصود برسانند؛

دوقطبی چپ و راست در ایران از مردم فاصله گرفته‌اند و همدل با مردم نیستند؛ چون دچار اشرافیت شداند و همچنین به دنبال احقاق حقوق حقه ملت نبوده‌اند و امروز باید نتیجه این فاصله را در انتخابات بعدی ببینند.

حزب همدلی مردم تهران (همت) آمده است تا با تمام توان خود صدای مردم را به گوش مسئولین کشور برساند و به نمایندگی از مردم بدنبال مطالبه خواسته‌های آنان باشد. کاری که تاکنون جناحین موجود فرصت انجام آن را نداشته‌اند!!!

حزب همت آمده است تا در کنار عمگرایی تحول‌خواهانه، تغییر در ساختار سیاست دو جناحی کشور را ایجاد نماید، و آماده است تا در سایه اخلاق مداری، تقید به منویات مقام معظم رهبری و حضور مردم، که خطوط قرمز این حزب می باشد،  با ارائه انتقادهای همراه پیشنهاد سازنده مرتبط با انتقاد و بکارگیری جوانان نخبه و متعهد که وجودشان در تمامی ارگان ها و سازمان ها لازم و ضروری است، به مسئولین اجرایی کشور در بهبود وضعیت نابسامان جامعه یاری رساند و در هیچ مسئله  و مشکلی ورود نمی کند مگر آنکه برنامه و پیشنهادی برای آن داشته باشد.

حزب همت از دل مردم رشد کرده است و با مردم ، همدل می ماند و گوش و صدای مردم می شود و تا تحولی نوین را در کشور ایجاد نکند دست از تلاش و کوشش بر نمی کشد.

ما همتیان آمده‌ایم تا بگوییم که تک تک آحاد ملت ژنرال‌های نظام می باشند و خواستگاه اصلی آنان در کف جامعه بوده و بی‌واسطه می‌تواند نظرات مردم را به طبقه حاکم در کشور برساند. انشاءالله

 

نفیسه میرگلوی بیات

عضو شورای مرکزی حزب همت