رهبران کشورهای اسلامی به هر شکلی باید اقدام آمریکا را محکوم کنند

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: حمایت از روز قدس و مردم مظلوم فلسطین و همچنین اعلام انزجار از رژیم کودک‌کش صهیونیستی،از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ابتکارات حضرت امام(ره) می‌باشد.

حمایت از مردم فلسطین و نفی رژیم صهیونیستی جنبه جهانی پیدا کرده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: دفاع از مردم ستم‌دیده فلسطین و نفی استکبار و استعمار و به ویژه نفی رژیم صهیونیستی در واقع از آموزه‌های دینی نشات می‌گیرد و ریشه در اعتقادات دینی ما دارد؛ بنابراین این موضوع به عنوان یکی از ابتکارات حضرت امام در طول 40 سال اخیر همواره مورد توجه بوده است و خوشبختانه جنبه جهانی نیز به خود گرفته است.

وی گفت: امروزه حمایت از مردم فلسطین تنها در محدوده مرزهای جمهوری اسلامی ایران تعریف نمی شود بلکه ما در روز قدس شاهد هستیم در کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی که انسان‌های آزاده‌ای وجود دارند از این سنت حسنه پیروی می کنند و شاهد حمایت از مردم فلسطین و نفی رژیم صهیونیستی هستیم.

امیری ادامه داد: امسال هم روز قدس، از اهمیت بیشتری برخوردار است و ان شاء الله در سراسر دنیا مردم پرشورتر، پر شکوه تر و با انگیزه بیشتر در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم ستم دیده مردم فلسطین حضور پیدا می‌کنند؛ چرا که در یک اقدام نسنجیده و نابخردانه ترامپ تصمیم گرفت که سفارت آمریکا را از تلاویو به قدس شریف انتقال دهد که در واقع این تصمیم یک نوع اهانت به مسلمانان جهان است.

 معاون رئیس جمهور اظهار کرد: قدس شریف اولین قبله گاه مسلمانان بوده و در بین مسلمانان از یک قداست ویژه ای برخوردار بوده است. بنابراین حرکت نسنجیده آمریکا در واقع به نوعی اهانت و دهن کجی به تمام مسلمانان عالم است و به همین دلیل این موضوع اهمیت حضور مردم در دفاع از مردم فلسطین و همچنین اعتقادات اسلامی را بیشتر از پیش می کند.

رهبران کشورهای اسلامی به هر شکلی باید اقدام آمریکا را محکوم کنند

حسینعلی امیری با اشاره به وظیفه کشورهای مسلمان درخصوص اقدام آمریکا اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید بدانند این تصمیم آمریکا به نوعی اهانت به اعتقادات مردمان مسلمان کشورهای مختلف اسلامی است. اقدام آمریکا بی شک دهن کجی به مسلمانان عالم بود و طبیعتا رهبران کشورهای اسلامی به هر شکلی که برایشان مقدور است باید در صدد محکوم کردن این اقدام آمریکا باشد.

وی ادامه داد: این اقدامات می تواند با محکومیت با اقدامات سیاسی، محکومیت با اقدامات دیپلماسی و حقوقی و همچنین به هر شکلی که برای مسئولین کشورهای اسلامی امکان پذیر است باید درصدد محکوم کردن این اقدام نسنجیده آمریکا بربیایند.