جهانگیری: آمریکاییها با این کار آبروی خود را در دنیا بردند

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان،  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال روز قدس از حساسیت بیشتری برخوردار است گفت: اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس، در واقع برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین است که هفتاد سال کشور و سرزمین‌شان توسط رژیم غاصب اسرائیل اشغال شده و در زیر شدیدترین شکنجه ها و رفتارهای غیرانسانی هستند و خوشبختانه موفق شدند فریاد مظلومیت مردم فلسطین را در سراسر جهان به صدا درآورند.

وی افزود: در سال جاری اقدام عجیبی که رییس جمهور آمریکا انجام داد انتقال پایتخت این کشور به قدس عزیز بود که این اقدام باعث شد احساسات مردم مسلمان جهان جریحه دار شود و مردم مسلمان امسال با حساسیت بیشتری در مراسم روز قدس شرکت کردند و ایرانیان عزیز که همواره طرفدار مظلوم و مخالف ظالم بوده اند، در این مسیر پیشگام هستند و حضور چشمگیر مردم ایران بیانگر این واقعیت است.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولتمردان آمریکا مرتکب یک اشتباه تاریخی شده اند، تصریح کرد: نخست آنکه بر خلاف روال همیشگی که معمولا به نظر مردم خود توجه می کردند و نیز برخلاف مقررات بین المللی که به هر حال دولت بزرگی مثل دولت آمریکا که همیشه به مقررات بین المللی پایبند بوده، یک توافق بین المللی را یکطرفه نقض کرده و تحریم های ظالمانه ای علیه ملت ایران وضع کرده است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها باید بدانند که مردم ایران چهل سال است که تجربه تحریم های آمریکا را دارند و برای هر شرایطی خود را آماده و مطابق با شرایط برنامه ریزی می‌کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه دولت برنامه دقیقی دارد و شرایط جدیدی پیش روی کشور است، خاطرنشان کرد: مردم باید دقیقا از این شرایط مطلع باشند و ما سعی میکنیم در حد توان خود این شرایط را برای مردم تبیین کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: ما حتما با اتکا به مردم خودمان قادر خواهیم بود از تحریم ها با سربلندی بیرون بیاییم و کشور را به نحو مطلوب پیش ببریم.

جهانگیری تصریح کرد: آمریکاییها با این کار آبروی خود را در دنیا بردند و حتما ملت ایران عکس العمل مناسب خود را نشان خواهد داد.