بازدید نمایندگان از سایت‌های هسته‌ای فردو و تهران/ توانایی فعالیت بیش از 190 هزار سو

گروه سیاسی- سید محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: با توجه به بدعهدی های آمریکا تردیدی برای از سرگیری فعالیت هسته ای باقی نمانده است.

وی با اشاره به حضور علی اکبر صالحی در مجلس در چند روز پیش گفت: قبل از فرمایش مقام معظم رهبری در مراسم سالگر امام راحل و صدور دستور از سرگیری فعالیت هسته ای 190 هزار سو، آقای صالحی در مجلس حضور یافت که اینجانب در خصوص توانمندی غنی سازی از وی سوال کردم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: آقای صالحی گفت که با توجه به دستگاههای پیشرفته ای که الان وجود دارد، ما با آغاز فعالیت هسته ای می توانیم در شش ماه به غنی سازی 20 درصد برسیم.

ابطحی افزود: آقای صالحی اعلام کرد که هر وقت نظام تصمیم بگیرد ما توانمندی از سرگیری فعالیت هسته ای را داریم و هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: اینکه مقام معظم رهبری فعلا دستور دادند که فعالیت هسته ای تا 190 هزار سو آغاز شود شاید به این دلیل بود که نخواستند اقدامات دولت در پیگیری ادامه برجام را کاملا منتفی کنند و از طرف دیگر این بدان معناست که ما حتی توانائی عبور از مرزهای 190 هزار سو را هم داریم.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری انتظار این است که دولت فورا فعالیت هسته ای را آغاز کند و مجلس بخصوص کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم باید پیگیر اقدامات دولت باشد و بر آن نظارت کافی داشته باشد.

ابطحی تصریح کرد: دولت نباید به اروپائیها دل ببندد و باید بدانند که اروپائیها دنباله روی آمریکا هستند.

وی از بازدید نمایندگان از جمله اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از سایت های هسته ای خبر داد و گفت: بعد از ماه مبارک رمضان ما از سایت های هسته ای تهران و فردو بازدید خواهیم کرد.