واشنگتن پست: اکثریت مردم ایران پای آرمان‌های جمهوری اسلامی ایستاده‌اند

واشنگتن پست نوشت: با وجود گرفتاری‌های ناشی از تحریم‌ها، همچنان اکثریت مردم ایران برنامه هسته‌ای را می‌خواهند.
در سال 2011 در اوج تحریم‌ها، طبق نظرسنجی مؤسسه «راند کورپ» 89 درصد مردم ایران انرژی هسته‌ای را حق مسلم ملی‌شان می‌دانستند.
توافق هسته‌ای هم که به سال 2015 امضا شد، چیزی را تقریباً عوض نکرد. نظرسنجی «مرکز مطالعات بین‌الملل و امنیت» در دانشگاه «مریلند» آمریکا که همین چند ماه پیش انجام شد نتیجه‌گیری کرد که 86 درصد ایرانیان همچنان توسعه برنامه هسته‌ای را برای کشورشان یک امر مهم می‌دانند.
تقریباً 53 درصد معتقد بودند که اگر آمریکا از توافق خارج شد، ایران هم باید از توافق خارج شود و یا برنامه هسته‌ای‌اش را از نو شروع کند.
بیش از 60 درصد معتقد بودند که دخالت ایران در سوریه و عراق در راستای منافع ملی کشور است و نزدیک به 95 درصد هم می‌گفتند که توسعه برنامه موشکی برای ایران مهم است.
در خصوص نظر مردم ایران راجع به آمریکا هم 93 درصد نظر مساعدی نسبت به دولت آمریکا نداشتند. ترامپ هم مانند بسیاری از رهبران غربی ظاهراً فکر می‌کند که اگر براندازی موفق شود، مردم ایران از آمریکا استقبال خواهند کرد؛ از برنامه هسته‌ای دست خواهند کشید؛ تولید موشک را متوقف خواهند کرد و پیوندهایشان را با تروریستها قطع خواهند کرد.
اما درصد زیادی از مردم ایران همواره موافق سیاست‌ها بوده‌اند، آنها با وجود همه مشکلات از برنامه هسته‌ای حمایت می‌کنند و این منبع وحدت در ایران است.