علم الهدی: مسئولان با مدیریت جهادی مشکلات را حل کنند

آیت الله سیداحمد علم الهدی صبح امروز در خطبه‌های نماز جمعه عید فطر در حرم منور رضوی اظهار داشت: عید فطر به معنای بازگشت به فطرت است، فطرت به معنای گرایش مخصوص و ویژه انسان است. گاهی انسان در زندگی خواه ناخواه غرایز و گرایشات مختلف بر وی مسلط می‌شود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه تضاد غرایز سبب می‌شود انسان گاهی فطرت خداگرایی را فراموش کند و به حاشیه رانده شود و در ضمیر اخودآگاه انسان مخفی شود بیان کرد: یک ماه نماز و روزه گرفتید، یک ماه، ماه دلدادگی به حق بود و سبب شد در این تضاد غرایز این فطرت ما رو بیاید و ما به این فطرت بازگردیم و نتیجه یک ماه ضیافت الله و مهمانی خدا و سکر و عبادت خدا برگشت به فطرت و خداگرایی است که در اصل آفرینش انسان نهاده شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: بنابراین عید فطر، عید بازگشت به فطرت است. ذات مقدس پروردگار در حدیث قدسی می‌فرماید روزه مال من است و خودم به روزه جزا می‌دهم. در میان تمامی عبادات آن عبادتی که قابل ریا و تظاهر نیست روزه است. در هر عبادتی می‌توان تظاهر و ریا کرد اما در روزه این مهم امکانپذیر نیست. جایزه یک ماه روزه داری توسط خداوند متعال در روز عیدفطر ارائه می‌شود.

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به اینکه امشب مصادف با سالروز شهدای موتلفه است اظهار داشت: آن روزی که امام بزرگوار به را به ترکیه تبعید کردند در یک فضای خفقان آور، چهار عنصر مجاهد به عنوان وظیفه دینی و انقلابی، یک جاسوس ناپاک انگلیسی آمریکایی یعنی حسنعلی منصور را به جهنم فرستادند و سپس اعدام شدند. این مجاهدت شهدای موتلفه دو پرده را برای ما می‌گشاید. یکی اینکه در آن شرایط حاکمیت مستشاران آمریکایی بر این مملکت و در آن اختناق، انسانهای غیور بزرگترین حرکت را صورت دادند.

وی بیان کرد: تجربه ایثارگری و فداکاری پرده نخست این قضیه است، وقتی در چنین فضایی غیرتمندانه ازخودگذشتگی کردند امروز چرا از نظر مقاومت در برابر دشمن کوتاه بیائیم؟ پرده دوم این بود که اینها با ترور حسنعلی منصور یک نقشه شوم آمریکایی و انگلیسی را خنثی کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه از زمان قاجار دو قرن استعمار انگلیس و یک ربع قرن استعمار آمریکایی وجود داشته است تاکید کرد: نتیجه اینها قرارداد با کنوانسیون‌های خارجی و هماهنگ شدن با نقشه‌های شوم دنیای مستکبر استعمارگر بود. قاجار و پهلوی مردم را به وسیله مصوبات مجلس شورای ملی فروختند و اینها به سود دشمن بود و راهکار آن نیز هم پیمان شدن در قراردادهای بین‌المللی بود. عزیزانی که در مجلس شورای اسلامی هستید حواستان باشد که در تاریخ اسمتان دنباله سر آن مملکت فروشان نیاید و بگویند با تصویب FATF جزو مملک فروشان بودید و دشمن را بر تراکنش بانکی این ملت مسلط کردید.

آیت الله علم الهدی گفت: این مردم خون داده‌اند که شما به مجلس رفته‌اید، هنوز بچه‌های ما در ساحل مدیترانه برای حفظ نظام و اسلام جان می‌دهند و این با حکومت قاجار و پهلوی تفاوت دارد.

وی افزود: ما در مقابل دشمن هستیم که بعد از رحلت پیامبر اسلام تا امروز در طی 14 سال این سیلی را از اسلام نخورده است. این دشمن روز به روز در برابر اقتدار 40 ساله ما خودش را زبون و ضعیف می‌بیند و می‌خواهد ما را از پا دربیاورد و اگر بنا شد در یک تنگنای اقتصادی قرار گرفتیم نباید سبب شود که افراد و اصناف به دلیل این تنگنای اقتصادی برابر نظام بایستند و بر ضد این نظام اعتصاب کنند. این درست نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در مقابل فشار اقتصادی مردم نباید مقاومت خود را از دست بدهند و با نظام دست به گریبان شوند. سخن سوم بنده با مسئولان اجرایی و مدیران اجرایی کشور است. شما وضعیت کشور را بیش از همه لمس می‌کنید. مردم در گرانی به تنگ آمده‌اند و این گرانی برای همه مردم ما طاقت فرسا شده است. شمایی که نخبگان این مردم هستید و کارگزار نظام شده‌اید با کمال قدرت و مدیریت جهادی وسط میدان بیائید و این گرانی که حلق مردم را فشار می‌دهد از روی مردم بردارید. درست نیست که مبادی گرانی در تصمیم گیری مدیران اجرایی ببینند و بگویند امکاناتی که مال خود نظام و دولت است به انبارهای احتکار سرازیر شده و بازار را به این صورت درآورده است و این برای مردم قابل تحمل نیست. 90 هزار اتومبیل احتکار شود تا قیمت اتومبیل بالا برود؟ بالا رفتن قیمت اتومبیل کرایه را بالا می‌برد و روی اجناس اثر دارد و گرانی را چندبرابر می‌کند.

آیت الله علم الهدی افزود: عزیزان مسئول ما خود مجاهد هستند و در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و موقعیت امروز کشور را لمس می‌کنند و باید با مدیریت جهادی وارد میدان شوند.