سرمقاله روزنامه‌های امروز/ از کاسبان تحریم تا هذیان‌گویی سیاسی شیطان بزرگ

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

هذیان‌گویی سیاسی شیطان بزرگ

بازیگران راهبرد جدید شیطان بزرگ «مایک پمپئو»، «جان بولتون» و «جیم هنسون» پس از راضی کردن ترامپ به خروج از برجام، با اعمال فشار روانی، دون‌کیشوت‌وار از براندازی نظام ایران در تابستان سال‌جاری سخن می‌گویند.

با کاسبان تحریم برخورد کنید

قرار است فردا جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور برای جمع‌بندی اقدامات مسئولین دستگاه‌های دولتی درباره مقابله با گرانی تشکیل شود. این جلسه، طبق وعده داده شده باید منجر به اتخاذ تصمیماتی برای مهار گرانی گردد.

با کفش وارد نشوید !

در بخشی از تاریخ قیام سربداران آمده است که وقتی ارغون‌شاه مغول جماعتی از پیروان «شیخ حسن جوری» یکی از رهبران نهضت سر‌بداران را به بند کشیده و در میان آنها شیخ حسن جوری را جستجو می‌کرد، تمامی آن جماعت پاکباخته، خود را حسن جوری معرفی کردند تا شناسایی رهبر و امیرشان برای مغولان نا‌ممکن باشد و در این راه سر‌های خویش را به دار مجازات ارغون‌شاه مغول نیز سپردند.

جنگ حدیده، فرصت طلایی مردم یمن در دفع تجاوز

جنگی که از روز دوشنبه هفته پیش با هدف و تصرف بندر الحدیده یمن آغاز شد از نظر انصارالله یک «فرصت جنگی» تلقی شده و در نقطه مقابل، ائتلاف مشترک آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، سعودی و اماراتی آن را «پیروزی طلایی» خوانده است.

تکرار «حرف مردم» در بزرگ‌ترین تریبون ملی

خطابه شعر امسال چند ویژگی داشت که نخ تسبیح میان همه خطابه‌شعرهای قرائت شده تا امروز از سوی میثم مطیعی است و در واقع ثابت بودن اصول آن را یادآوری می‌کند؛ اصولی که با توجه به وقایع روز مصادیق تازه‌تری برای بازنمایی در شعر و مداحی پیدا می‌کند.