سیاست زدگی و باندبازی سیاسی ساختگی مسبب همه گرانی ها/ گرانی ها ساختگی است

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به گرانی ها اخیر بخصوص افزایش قیمت سکه، ارز و خودرو گفت: حذف وزارت بازرگانی از ارکان دولت، نداشتن انسجام بین وزارتخانه ها و مجموعه دولت در استانها و شهرستانها، کنترل نکردن قیمت ها و نداشتن نظارت کافی از جمله دلایل افزایش قیمت هاست.

وی تاکید کرد: این افزایش قیمت ها ساختگی است که از سوی برخی مسئولین در حال انجام است.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه دولت هیچ برنامه ای برای ساماندهی اقتصاد کشور ندارد، تصریح کرد: در خوشبینانه ترین حالت می توانیم بگوییم که دولت برای رفع مشکلات و کنترل قیمت ها هیچ برنامه ای ندارد و در بدبینانه ترین حالت می توان گفت که برخی مسئولین دولتی می خواهند مردم را ناراضی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی با اشاره به دست های پشت پرده گرانی ها گفت: نمی توان گفت که مافیا در پشت پرده گرانی ها هستند چرا که وزارت اطلاعات و دولت می تواند به راحتی آنها را شناسائی و دستگیر کند.

وی افزود: چطور عبدالمالک ریگی در آسمان رصد و بازداشت و یا شهرام جزایری در خارج از کشور بازداشت و روانه کشور می شوند اما نمی توان چهارتا مافیا و دلال را که این همه وضعیت بازار را بهم ریختند را شناسائی، بازداشت و قیمت ها را کنترل کرد؟.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تاکید کرد: سوال ما این است که چطور وزارت دادگستری با داشتن تعزیرات حکومتی، وزارت صنعت با داشتن اتحادیه و اصناف و ادارات صنعت و معدن در شهرستانها، فرمانداریها و استانداریها بعنوان زیر مجموعه دولت نمی توانند بر قیمت ها نظارت و از افزایش بی رویه آن جلوگیری کنند؟.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی اضافه کرد: همه این گرانی ها با هدف صورت می گیرد و برخی به دنبال اهداف خاصی هستند.